Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ζωή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ζωή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

25 Αυγούστου 2014

Τί στεναχωριέσαι;

Η συναισθηματική μας ανωριμότητα




-Μάνα δεν με θέλει/με άφησε/δεν τα πάμε καλά κλπ
-Τί στεναχωριέσαι γιε μου θα βρεις εκατό σαν κι αυτήν

Και κάπως έτσι μαθαίνουν τα αγόρια ότι "ο άντρας ο σωστός"
τον νοιάζει απλά να έχει κάποια δίπλα του (ή καλύτερα πάνω από μία)
και δεν "κολλάει", δεν θεωρεί ξεχωριστή δηλ. καμμία.. ούτε νοιάζεται να την κερδίσει,
να την καταλάβει, να την αγαπήσει βαθύτερα, ή να προσπαθήσει για την σχέση του ή τον γάμο του στις δυσκολίες αφού πάντα θα υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές...

Ελληνίδες μάνες...... Ελληνική οικογένεια......

14 Μαΐου 2014

Έρως και Αγάπη

Υπάρχει η 1η αγάπη: ο έρωτας, και η 2η αγάπη, αυτό που λέμε αγάπη

Η 1η αγάπη είναι το συνδετικό υλικό, η κόλλα που μπορεί να μάς κολλήσει με τον άλλον.

αλλά αν τα αφήσουμε όλα στον έρωτα θα κολλήσουμε, αλλά όχι πάντα και φυσικά όχι για πάντα.

Ο καλός Θεός μάς έδωσε και το μυαλό. Αφήνει να κάνουμε κι' εμείς κάτι. Είναι τέχνη η αγάπη. Και χρειάζεται καλλιέργεια. Όσο υπάρχει έντονη η 1η αγάπη είναι ο καλύτερος καιρός και η καλύτερη ευκαιρία για να οικοδομήσουμε την 2η, αυτήν που κρατάει. Απλά εμείς αρκούμαστε συνήθως μόνο στην πρώτη, την σπαταλούμε χωρίς να επενδύσουμε πάνω της. Είναι ένα κεφάλαιο ο έρωτας, και το καταναλώνεις, το χαίρεσαι, αλλά χρειάζεται επίσης και συνεχή αύξηση, ενδιαφέρον, επένδυση, προσοχή. Όταν το έχεις, οφείλεις να το καλλιεργήσεις, εάν θέλεις να παραμείνει και να μετουσιωθεί σε κάτι στέρεο και βαθύ. Συνήθως το σπαταλάμε. Γρήγορα. Και μετά δεν μας μένει τίποτα.

Ο έρωτας είναι απαραίτητος, αλλά από μόνος του δεν φτάνει...


7 Ιανουαρίου 2014

Τσάι και αντιοξειδωτικές ιδιότητες


Το τσάι έχει μία από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις φλαβονοειδών απ' όλα τα φυτά, σε ένα 15% του φύλλου μετρώντας το βάρος χωρίς το νερό και αποτελεί επίσης την κύρια πηγή φλαβονοειδών στην βρετανική δίαιτα, δίνοντας περίπου 80% των φλαβονοειδών που παρέχονται μέσω της διατροφής σε όλον τον πληθυσμό.


Τα φλαβονοειδή

Οι τύποι και οι ποσότητες των φλαβονοειδών που υπάρχουν στο τσάι διαφέρουν ανάλογα με την ποικιλία, το περιβάλλον, την επεξεργασία, την τυποποίηση, το μοριακό μέγεθος των φύλλων του κάθε τσαγιού και την παρασκευή του. Συνήθως, το 93% των συνολικών τεικών φαινολικών συστατικών είναι φλαβονοειδή. Το πράσινο τσάι έχει περισσότερα απλά φλαβονοειδή, που ονομάζονται κατεχίνες, ενώ η οξείδωση που υφίστανται τα φύλλα τσαγιού για να γίνουν μαύρα μετατρέπει αυτά τα απλά φλαβονοειδή σε πιο περίπλοκες διαφοροποιήσεις.

Τα φλαβονοειδή του τσαγιού είναι υδατοδιαλυτά και έρευνα έχει δείξει πως μια κούπα αγγλικού τσαγιού που έχει αφεθεί για 40-60 δευτερόλεπτα στο φλυτζάνι, παρέχει κατά μέσον όρο περίπου 140mg φλαβονοειδών ενώ άλλη έρευνα που διενεργήθηκε από την Τεχνική Επιτροπή Εμπορίας Τσαγιού του ΗΒ (UK Tea Trade Technical Commission) εφαρμόζοντας τις συνηθισμένες συνθήκες παρασκευής του αφεψήματος και περιλαμβάνοντας όλα τα είδη τσαγιών και μεγέθη συσκευασιών που κυκλοφορούν στην αγορά, δίνει ένα νούμερο 125mg ή 235ml  σε κάθε φλυτζάνι. Όσο περισσότερο αφήνουμε το τσάι στο φλυτζάνι, τόσο τα φλαβονοειδή αυξάνονται.


Οφέλη στην υγεία μας από τα φλαβονοειδή του τσαγιού

Για πάρα πολλά χρόνια ήταν γνωστό από εργαστηριακές μελέτες ότι οι φυτικές πολυφαινόλες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, στην πραγματικότητα τα συχνότερα απαντώμενα φλαβονοειδή είναι πολλές φορές πιο δυνατά από τις βιταμίνες C και Ε. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον στην αντιοξειδωτική δράση των φαινολικών συστατικών έδωσε ώθηση για περισσότερη έρευνα σχετικά με τα δυνητικά οφέλη που θα μπορούσαν να παρέχουν αυτά στην υγεία όπως πχ


  • Καρδιακές Παθήσεις και Έμφραγμα
  • Αρκετές αναφορές εργαστηριακών ερευνών (in vitro) που δείχνουν πως τα φλαβονοειδή του τσαγιού αναστέλλουν την οξείδωση της LDL (καλής) χοληστερόλης.
  • Μείωση στα λιπίδια του αίματος, όπως φαίνεται από έρευνες πάνω σε ζώα.
  • Συγκεκριμένα φλαβονοειδή του τσαγιού παρουσιάζουν αντιφλεγμονώδη δράση στα ζώα.
  • Η αθηροσκλήρωση είναι μια ασθένεια με έντονα φλεγμονώδες στοιχείο.
  • Βελτίωση στην λειτουργία των αγγείων, ειδικά του αγγειακού ενδοθηλίου, έχει σημειωθεί σε ασθενείς με στεφανιαία νόσο.
  • Αρκετές in vitro έρευνες και μία δοκιμή σε ανθρώπους έχει δείξει πως η υπερβολική συγκέντρωση αιμοπεταλίων (θρόμβωση) μπορεί να ανακοπεί από διάφορα είδη φλαβονοειδών.



Απορρόφηση των φλαβονοειδών του τσαγιού

Μέχρι πρόσφατα η πλειονότητα των ερευνών που αποδεικνύουν την αντιοξειδωτική δράση των φλαβονοειδών χρησιμοποιούσε είτε πειραματόζωα είτε κυτταρικές έρευνες στο εργαστήριο. Αυξανόμενα στοιχεία που προκύπτουν δείχνουν πως το σώμα απορροφά όντως κάποια

από αυτά τα αντιοξειδωτικά, πχ όταν το εκχύλισμα του πράσινου τσαγιού (αυτό που πίνουμε) καταναλωθεί από υγιείς εθελοντές, τότε διάφορες κατεχίνες μπορούν να ανιχνευθούν στο πλάσμα του αίματος σε συγκέντρωση ανάλογη με τη δόση, η οποία θα ποικίλλει ανάμεσα στο 0,2-2,0% της ποσότητας που προσελήφθη, με την μεγαλύτερη δυνατή συγκέντρωση να παρατηρείται μεταξύ 1,4 έως 2,4 ώρες μετά την κατανάλωση. Κάποιες έρευνες έχουν δείξει πως η αντιοξειδωτική δράση του πλάσματος φτάνει στο μέγιστο 30-60 λεπτά μετά την κατανάλωση του τσαγιού και επιστρέφει στο μηδέν σε 1,5 ώρα.


(από tea.co.uk)



29 Απριλίου 2013

Το νόημα της νηστείας


Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΝΗΣΤΕΙΑ ΜΕΣΟΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ
Α. Οι επιπτώσεις, τα προβλήματα και 
     η σωστή αντιμετώπισή της

Πολύ συχνά καλούμαστε να νηστέψουμε. Ίσως το 1/2 του λειτουργικού έτους, μαζί με τις νηστείες της Τετάρτης και της Παρασκευής, απέχουμε από ορισμένες τροφές, ενώ στη Δύση μετά τη Β' Βατικάνειο Σύνοδο, η νηστεία μειώθηκε στο ελάχιστο. Το θέμα αυτό με τις σημερινές συνθήκες ζωής γίνεται περίπλοκο. Και γι' αυτό προσεχώς θα συζητηθεί σ' επίπεδο Πανορθόδοξο. Αλλά γίνεται περίπλοκο, όταν εξετάζεται με μονομέρεια και σαν απλή υπόθεση αποχής από τροφή και στα στενά πλαίσια διάκρισης των φαγητών τραπέζης.

Ο κίνδυνος πλαστογραφίας και παρερμηνείας της νηστείας επισημάνθηκε ενωρίτατα από τον ίδιο το Χριστό και απ
ό τους Πατέρες. Η δε Υμνογραφία μάς προειδοποιεί ποιά "νηστεία είναι δεκτή και ευάρεστος τω Κυρίω". Γιατί υπάρχει ένα είδος νηστείας που δεν είναι καθόλου νηστεία. Αυτό συμβαίνει όταν δεν επιτυγχάνεται η εσωτερική ελευθερία από ποικίλες και βλαβερές συνήθειες, διαβρωτικά πάθη, τυραννικές αδυναμίες. Με άλλα λόγια, δεν έχει αξία η νηστεία όταν τίποτε δεν αλλάζει μέσα μας. Η αποχή από κρέατα και άλλα φαγητά είναι μόνο η αρχή και το μέσο και όχι ο αυτοσκοπός. Ό,τι προέχει είναι η ποιοτική κάθαρση του όλου είναι μας και η χριστιανική ανάταση.

Έναν άλλο σκοπό επιδιώκει, και αυτός είναι η απελευθέρωσή μας από την τυραννία παθών και αδυναμιών και από τα είδωλα του αιώνα μας. Κατά συνέπεια, νηστεύω σημαίνει απέχω από ό,τι με υποδουλώνει. Αξία έχει όταν αντιδρώ, όταν αγωνίζομαι σε όσα με τυραννούν, με πιέζουν, με κρατούν αιχμάλωτο. Αν όμως όλη η προσοχή περιορισθεί μόνο στο τί θα φάγω και τί δεν επιτρέπεται να φάγω, τότε η όλη υπόθεση δεν έχει καμιά σωστική επιρροή επάνω μου και το μόνο που θα αισθανθώ θα είναι μια απλή αλλαγή διαιτολογίου. Άλλωστε για τους χορτοφάγους που για βιολογικούς λόγους το καθημερινό μενού τους είναι η ακρεοφαγία, τη νηστεία ήδη την εφαρμόζουν χωρίς καν να τους ζητηθεί, και επομένως θα πρέπει να επισημανθεί σ' αυτούς το αληθινό νόημά της. Θα κατανοηθεί η σωστή νηστεία στα πλαίσια της γενικότερης άσκησης.

Δεν αρκεί δηλαδή ν' αποφεύγει κανένας το α΄ ή β΄ μόνο φαγητό, εάν παράλληλα δεν επιτυγχάνεται μαζί με αυτό και μια ουσιαστική μεταμόρφωση και αλλαγή στον "έσω άνθρωπο". Νηστεία είναι κάτι πολύ βαθύτερο. Έτσι το κατάλαβαν οι Πατέρες. Πολλοί παίρνοντας το ξηρό γράμμα των Κανόνων, το περιόρισαν σε διάκριση γαστρονομική, διαφοροποιώντας με σχολαστικότητα τα "καθαρά" νηστήσιμα από τα "ακάθαρτα". Με αποτέλεσμα ν' αντικαθιστούμε τα κρεάτινα και λιπαρά με λουκούλεια πολυδάπανα, αλλά χαρακτηριζόμενα ως νηστήσιμα εδέσματα και να έχουμε έτσι τη συνείδησή μας ήσυχη.

Εάν λίγο προχωρήσουμε στο θέμα μας, θ' αντιληφθούμε την έννοια της νηστείας. Δηλαδή να επισημάνουμε τί μας δουλώνει, τί μάς εμποδίζει από τη μετά του Θεού κοινωνία και τί δε μάς αφήνει να αισθανθούμε την ψυχική ελευθερία. Πολλοί άλλωστε ομολογούν το είδος της πνευματικής αιχμαλωσίας τους. Δεν τους ενδιαφέρει καθόλου αν δε φάνε κρέας: "Ζήτησέ μου ο,τιδήποτε άλλο να κόψω, όχι όμως το τσιγάρο. Μου είναι τόσο αναγκαίο, τόσο απαραίτητο!" απολογούνται συχνά. "Δεν μπορώ να μην καπνίσω!"

Μια τέτοια ομολογία μάς βοηθά σε μία αντικειμενική διάγνωση του κακού. Το κάπνισμα τού έγινε φρικτό πάθος, αφόρητη τυραννία. Άλλον τον κυβερνά το ποτό. Ακόμα και "αδιάβλητα", αθώες συνήθειες, ενδέχεται να καταντήσουν είδωλα καταπιεστικά και αυτά να ρυθμίζουν την ζωή μας: ο καφές, η τηλεόραση, και άλλα, ώστε να επαληθεύει το του αποστόλου (Β΄ Πέ 2,19): "εις ό τις ήττηται τούτω και δεδούλωται" : δηλαδή γίνεται κανείς δούλος σε ό,τι ο ίδιος έχει εσωτερικά νικηθεί. Και είναι σημαντικό αυτό, γιατί η Ορθόδοξη πνευματικότητα, στρέφει όλη την προσοχή της στην εσωτερική ελευθερία και όχι σ' εξωτερικές μόνο απαγορεύσεις του Παλαιού Νόμου.


Β. Τα προβλήματα της εποχής

Η τέτοια στενή αποκλειστική εξέταση του θέματος, λησμονεί έναν άλλον ακόμα σπουδαίο παράγοντα. Ότι όλες οι Σύνοδοι και οι Πατέρες, που όρισαν τα απαγορευτικά είδη για την περίοδο των νηστειών, ήταν πολύ λογικό να προσέξουν το είδος της τότε διατροφής. Ελάμβαναν υπ' όψη τα προιόντα του Μεσογειακού χώρου. Και αυτά ήταν κατά πλειοψηφία: ξηροί καρποί, ελιές, σύκα, λαχανικά, λάδι κλπ. Η Ορθοδοξία δεν είχε ακόμη εξαπλωθεί προς βορρά μέχρι τον 9ον αιώνα.

Εάν όμως σήμερα συγκροτούσαν οι άγιοι Πατέρες Σύνοδο, ασφαλώς δε θα αγνοούσαν τα τοπικά προιόντα της εποχής μας και τις ιδιαίτερες ανάγκες όλων ανεξαιρέτως των Ορθοδόξων στην Αλάσκα, Φιλανδία, Ρωσία και τόσων αποδήμων μας στις βόρειες περιοχές της Ευρώπης, του Καναδά ή της Αμερικής. Και επειδή στην εποχή μας οι αδυναμίες συγκεντρώνονται στο τόσο βλαβερό και ενοχλητικό κάπνισμα, στα πολυώνυμα ποτά, κ.ά. ασφαλώς θα έγραφαν απαγορευτικούς κανόνες για όλα αυτά.

Έχουμε απολυτοποιήσει το κρέας με τα σχετικά υποπροιόντα του. Και αγνοούμε ότι πολλοί για λόγους υγείας συστηματικά το αποφεύγουν, ενώ έχουν αλλά κενά και καυτά προβλήματα στη θρησκευτική τους ζωή. Γι' αυτούς λιτότητα, εγκράτεια είναι να κόψουν συνήθειες βλαβερές. Ο καθένας μας έχει διαφορετική σωματική κράση με τις ιδιορυθμίες της. Βεβαιότατα, ως εκκλησιαστικό σώμα την περίοδο της Τεσσαρακοστής επιβάλλεται μία κοινή εκδήλωση συντριβής και μετανοίας, αλλά ο καθένας μας είναι μία προσωπική οντότητα και έχει διάφορα αδύνατα σημεία. Και ενώ πολλοί δεν έχουν αντίρρηση ν' απέχουν από το κρέας, δεν αποχωρίζονται όμως από άλλα σοβαρά "πλημμελήματα" και μιάσματα.

Η Ορθοδοξία χωρίς νομικούς σχολαστικισμούς και ελιγμούς προβάλλει μαζί με τη νηστεία και τη "μετάνοια", σαν αλλαγή στάσης και ζωής, όπως επίσης και τη "διάκριση". Με τους δύο αυτούς γνώμονες ρύθμιζε και ρυθμίζει και την πνευματική ανάταση και την θεραπευτική της ψυχής. Γι' αυτό και δεν μπορεί ένα τόσο σπουδαίο θέμα ν' απομονωθεί από άλλα σύνδρομα και επικουρικά δεδομένα, όπως είναι η σοφή υπόδειξη του Πνευματικού. Και ορθότατα για τέτοιου είδους ζητήματα η Εκκλησία μας εφαρμόζει σαν φάρο την "οικονομία", ώστε ό,τι γίνεται ν' ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες πιστών που ζουν σε τόπο και χρόνο ιδιάζοντα και εναλλασσόμενο.

Περισσότερο σήμερα παρά άλλοτε, σ' εποχή καταναλωτική και αχαλίνωτης ελευθερίας, χρειάζονται περισσότεροι χαλινοί: σωστή νηστεία, άσκηση, εγκράτεια. Για να περιορίσουν τις απεριόριστες αισθησιακές ορέξεις με μια πειθαρχία στην πολυφαγία και πολυειδή βουλιμία, ώστε να επιτευχθεί το μέτρο στη διατροφή και ορθή χρήση των διαφόρων αγαθών. Χρειάζεται ασφαλώς λιτότητα για την οποία γίνεται τόσος λόγος, αλλά με τόση δόση αοριστολογίας. Η Εκκλησία στη διακονία αυτή αποβλέπει στο ίδιο το συμφέρον μας, στη διπλή φύση μας, την υγεία σώματος και ψυχής.

Η νηστεία δεν είναι βασάνισμα του σώματος, γιατί τότε θα ήταν μανιχαισμός (αρχαία γνωστική αίρεση). Δεν είναι περιφρόνηση, ούτε νέκρωση, αλλ' απλώς άσκηση που αποβλέπει στην εκγύμνασή του και υποταγή στα κελεύσματα του πνεύματος. Και αυτό πρέπει να επιδιώκει, την εσωτερική πειθαρχία επί των εγωιστικών παθών.


Από Αιμιλιανού Τιμιάδου, Μητροπολίτου Σηλυβρίας:
Εκτροπή ή Αλλαγή Ζωής
Έκδοση ΧΦΕ, Αθήνα 1992

20 Απριλίου 2013

Όχι, δεν ήταν "ακροδεξιοί εξτρεμιστές"..

Τελικά δεν ήταν "ακροδεξιοί εξτρεμιστές"*. Ούτε λευκοί Αμερικανοί. Αλλά η Αριστερά είτε εδώ είτε στην Αμερική ενστικτωδώς προτιμά να ψάχνει πάντα ως θύτες ανθρώπους που θα ταιριάζουν με την αφήγησή της. Σαν να την ενδιαφέρει να έρθουν σε αντιστοιχία τα γεγονότα με την θεωρία, και όχι το αντίθετο. Σαν να την νοιάζει η ερμηνεία περισσότερο, παρά το γεγονός. Πρέπει το γεγονός να υπακούει σε μιαν αυστηρή αιτιοκρατία. Ατομική ευθύνη, το απρόβλεπτο, ο ανθρώπινος παράγων, σχεδόν δεν υπάρχουν. Η ευθύνη είναι συλλογική, της κοινωνίας, "του καταναλωτισμού, του καπιταλισμού κλπ κλπ", πάντα κάποιου άλλου, πρέπει να βρεθεί κάπου έξω, συνήθως. Αυτά κάνει η ιδεολογία.

Το ότι
και όλα τέλεια να ήταν στην κοινωνία
και να γίνονταν τέτοια περιστατικά δεν χωράει σ' αυτήν την αντίληψη
(αλήθεια γιατί στην τέλεια σοσιαλδημοκρατική και εκκοσμικευμένη, χωρίς όπλα, χωρίς συντηρητισμό, με πλήρη 'ελευθερία' και συνάμα πλήρη κρατισμό, έλεγχο των πάντων από το κράτος και φροντίδα του πολίτη από την κούνια μέχρι τον τάφο κοινωνία της Σουηδίας αυτοκτονούν;)
Ή το γεγονός ότι μπορεί ένας άνθρωπος (ένας μαύρος ή ένας Ασιάτης μετανάστης για παράδειγμα) να μεγαλώσει με φτώχεια, κοινωνικό αποκλεισμό, δυσλειτουργική οικογένεια δεν θα γίνει απαραίτητα εγκληματίας ή περιθωριακός αλλά μπορεί να διαπρέψει ηθικά και επαγγελματικά πώς εξηγείται;

Και κάτι άλλο μάλλον όμως συμβαίνει. Η Αριστερά προβάλλει ίσως και τα δικά της. Ίσως είναι και δείγμα μιας διαδικασίας προβολής. Η Αριστερά παραδοσιακά έχει την τάση να θεωρεί την βία ως κάτι το αναπόφευκτο (ιστορικά), ή ακόμα και επιβεβλημένο (ηθικά), και να την εντάσσει στο πρόγραμμά της ως μέρος της μεθόδου για την επίτευξη του επαναστατικού της προγράμματος και του 'κοινού καλού' που ευαγγελίζεται. Έτσι ενώ η ίδια πολλές φορές σε πολλές περιπτώσεις έχει αποκηρύξει πλέον την βία, την συμφέρει ώστε να θεωρεί ότι αυτές τις μεθόδους τις μετέρχονται με την ίδια ευκολία και 'οι άλλοι', 'οι κακοί', οι δεξιοί ή γενικά οι μη αριστεροί (ακούγεται σαν μισαλλοδοξία;)
Ο Ταμερλάν Τσερνάεφ που ασχολείτο με το μποξ
και η Πορτογαλοιταλίδα φίλη του
που λέγεται ότι είχε ασπασθεί το Ισλάμ
Και εκεί, φυσικά είναι κακή αυτή η βία. Όταν πάλι μπορεί να αποδειχθεί πως αυτή η αφήγηση μπορεί να έχει προβλήματα επαλήθευσης από την πραγματικότητα, η αριστερή ιντελλιγκέντσια 'παγώνει', τα χάνει. Ο τρόπος ερμηνείας της ιστορίας (μαρξιστικός λιγότερο ή περισσότερο) από την πλευρά τους αποσαθρώνεται, εμφανίζονται οι αδυναμίες του. Τα μανιχαιστικά σχήματα καταρρέουν, το δίπολο καλοί-κακοί, πρόοδος-συντήρηση, ο απόλυτος ντετερμινισμός του κοινωνικού προτσές "κάπου βρίσκει". Δεν μπορεί για παράδειγμα να δεχθεί, (δεν το προβλέπει το κλειστό σύστημα της συγκεκριμένης σχολής σκέψης) να ερμηνεύσει αποτελεσματικά συγκεκριμένα πράγματα έξω από αυτό. Δεν χωράει ας πούμε το πώς δύο νέοι άνθρωποι θα εμπνέονται από μεσαιωνικές θρησκευτικές ιδέες που θα τους ωθήσουν στα πιο αποτρόπαια εγκλήματα. Αυτά κατά την θεωρία θα έπρεπε να είχαν εκλείψει. Ο επαναστάτης θα ήταν πάντα σωστός, θα στρεφόταν 'κατά του κακού', και όχι κατά παιδιών. Και όμως, ο θρησκευτικός φανατισμός, στην συντριπτική του πλειοψηφία από πλευράς μιας συγκεκριμένης θρησκείας, υπάρχει. Και όχι δεν αντιμετωπίζονται όλα με τα μαρξιστογενή αριστερίστικα σχήματα. Καμμία καταπίεση δεν δικαιολογεί να σε κάνει να σκοτώνεις 8χρονα παιδιά και αθώους ανθρώπους που δεν γνωρίζεις καν. Όταν μάλιστα οι τρομοκράτες είναι άνθρωποι μορφωμένοι και σχετικά ευκατάστατοι, που θα μπορούσαν να περάσουν μια άνετη ζωή στις δυτικές χώρες καταρρέουν τελείως οι κλασικές αριστερές αναλύσεις. Δεν είναι η οικονομική κατάσταση, δεν είναι ο ρατσισμός, δεν είναι ο κοινωνικός αποκλεισμός. Ο άνθρωπος έχει και άλλες ανάγκες βαθύτερες, πνευματικές και θρησκευτικές. Όταν σε μια μεταχριστιανική Δύση (η πρώην σύντροφος του ενός τρομοκράτη λέγεται ότι είχε ασπαστεί το Ισλάμ) αυτές τις ανάγκες έρχεται να τις καλύψει το Ισλάμ (η οποία 1. είναι μία από μόνη της νομικιστική θρησκεία, που καθιστά εύκολη την εξτρεμιστική της ερμηνεία και 2. είναι σε μεγάλο της ποσοστό ριζοσπαστικοποιημένη και υπέρ της αδιάκριτης βίας σε βαθμό που ξενίζει εντελώς την μοντερνιστική Δύση) τότε τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά επικίνδυνα και απρόβλεπτα. Ξεφέυγουν από κάθε σχήμα κλασικής τέτοιας θεώρησης. Αυτό είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων λανθασμένων ιδεολογικών αρχών.


Κάθε ολοκληρωτική ιδεολογία, οποιαδήποτε ιδεολογία θέτει το ανθρώπινο πρόσωπο κάτω από δήθεν μεγάλες ιδέες και αρρωστημένα οράματα, θολώνει τον νου του ανθρώπου και τον καθιστά ικανό για τα ειδεχθέστερα εγκλήματα (γκουλάγκ, ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, εγκλήματα πολέμου). Στον 20ό αι. ήταν ο ναζισμός και ο κομμουνισμός, στον αιώνα μας δυστυχώς φαίνεται να είναι ο ισλαμισμός. Και αυτό είναι μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αρνηθούμε, καλούμαστε να την αντιμετωπίσουμε. Ο Θεός ας είναι βοηθός μας σ' αυτόν τον αγώνα όλου του πολιτισμένου κόσμου.


RIP Martin Richards (2005-2013)
Τί είδους άνθρωπος μπορεί να σκοτώνει ένα 8χρονο παιδί;


*ως ακροδεξιούς εξτρεμιστές στην Αμερική εννοούν συνήθως όσους είναι κατά των φόρων και κατά της αυξανόμενης ομοσπονδιακής εξουσίας, δηλαδή κάτι σχεδόν άσχετο με ό,τι θα εννοούσαμε με τον όρο αυτόν στην Ευρώπη.

29 Ιανουαρίου 2013

Μήπως είναι καιρός να δούμε αυτές τις ρυθμίσεις απορρήτου στο Facebook;

Καθώς ανακοινώθηκαν σήμερα το πρωί (15 Ιανουαρίου) οι λεπτομέρειες για το Graph Search, οι χρήστες έβγαλαν έναν βαθύ στεναγμό ανακούφισης όταν έμαθαν πως το Facebook δεν θα αποκαλύπτει τα εσώψυχά μας με την τελευταία του καινοτομία  --η εταιρεία θα μπορεί απλά να ψάξει τις πληροφορίες που έχουμε ήδη (με την θέλησή μας) μοιραστεί, και να τις κάνει εύκολα προσβάσιμες σε φίλους.

Οι πληροφορίες σας. Εύκολα προσβάσιμες στους φίλους.

Στην νέα γραμμή αναζήτησης, ένας χρήστης του Facebook θα μπορεί να ψάξει για κάτι σαν : "Φίλοι που τους αρέσει το Star Wars και η μαγειρική". Αμέσως, το Facebook θα μπορεί να ψάξει ανάμεσα στα ενδιαφέροντα των επαφών του χρήστη και να κάνει τις σχετικές αντιστοιχίες. Το Facebook δεν μπορεί να ξέρει κατά έναν μαγικό τρόπο σε ποιους από τους φίλους σας αρέσουν τέτοια πράγματα, θα χρησιμοποιεί απλά τις πληροφορίες που θα του έχουν παρασχεθεί.

Αλλά περίπου το 2008, όταν το Facebook εισήγαγε τις Σελίδες που θα μπορούσες να πατήσεις 'μου αρέσει' (like) (όπως 'το να πίνω μπύρα' ή 'η Tyra Banks') ίσως να μην είχατε σκεφτεί πως αυτά τα likes θα μπορούσαν να μεταμορφωθούν αργότερα σε αρχειοθετημένα κομμάτια πληροφοριών που θα χρησιμοποιούνται σε ένα πανίσχυρο εργαλείο όπως το Graph Search.

Δεν νομίζω επίσης τα τραγούδια που ακούγατε να περιμένατε να εμφανίζονται στο Ticker (το fb μέσα στο fb), και σε ένα fun little module στο Χρονολόγιό σας, αλλά ότι θα ήταν επίσης εύκολα πλοηγήσιμα από τις επαφές σας.

Αυτά είναι μερικά μόνον από τα παραδείγματα του πώς το fb θα χρησιμοποιεί τις πληροφορίες σας εάν εκούσια υποκύψετε ώστε να κάνετε το νέο του εργαλείο αναζήτησης αποτελεσματικό και ακριβές, αλλά το Graph Search προχωράει ακόμη πιο πέρα από απλώς τα likes ή τα τραγούδια που έχετε ακούσει. Τα πάντα  --εννοώ, τα πάντα--  που έχετε μοιραστεί με τους φίλους σας στο fb θα συνεισφέρουν σε αυτόν τον κατάλογο.


Για παράδειγμα:

-Κοινοποιημένες πληροφορίες από τις εφαρμογές που χρησιμοποιείτε, όπως το Spotify (δεν χρησιμοποιείται ακόμα στο Graph Search, αλλά θα χρησιμοποιηθεί στο άμεσο μέλλον)

-Επισημασμένες φωτογραφίες (με tags), συμπεριλαμβανομένων και αυτών που περιέχουν τοποθεσίες και ώρες

-Ενδιαφέροντα, όπως μουσική, τηλεοπτικές εκπομπές και blogs

-check-ins

-Οι 'σχετικές με μένα' (Αbout me) πληροφορίες, όπως επάγγελμα, πού δουλεύετε, κατάσταση σχέσης, και θρησκευτικές ή πολιτικές απόψεις.


Ανεξαρτήτως του πόσο ασήμαντες θα είναι οι επί μέρους πληροφορίες, οι επαφές σας θα μπορούν και θα τις αναζητούν μέσω του Graph Search.

Είναι εύκολο να δαιμονοποιήσουμε το Graph Search, αλλά σε τελική ανάλυση πάντως, δεν είναι και τόσο κακό. Στην πραγματικότητα, στο μεγαλύτερο μέρος του είναι πολύ καλό. Γιατί να μην κάνετε γνωστό ότι ας πούμε σας αρέσει το τέννις, δίνοντας έτσι την δυνατότητα σε άλλους παίκτες να σας βρούνε μέσω αυτής της δυνατότητας; Ή, γιατί να μην αφήνετε να δουν οι φίλοι των φίλων σας πως είστε ελεύθερος, ανεβάζοντας έτσι τις πιθανότητές σας για ένα νέο ραντεβού;

Το Graph Search ανοίγει πόρτες για να εξερευνήσουμε το κοινωνικό μας δίκτυο με έναν εντελώς καινούργιο διαφορετικό τρόπο, μια δυνατότητα που ιδανικά θα μπορεί να μεταφραστεί σε πλουσιότερες αλληλεπιδράσεις στην πραγματική ζωή. (Και όχι απλά σε πιο προχωρημένες τεχνικές παρακολούθησης των άλλων (stalking) μέσω fb).

Oι θετικές παράμετροι του Graph Search είναι πολλές, παρόλαυτα, συνιστάται ακόμα, να προσεγγίσετε αυτό το εργαλείο με προσοχή, ρυθμίζοντας-προσέχοντας τις ρυθμίσεις απορρήτου ασφαλείας και το περιεχόμενό σας προτού ακόμα η εφαρμογή γίνει ενεργή και προσβάσιμη στον καθένα.

1. Εξετάστε το Αρχείο Δραστηριοτήτων σας (Activity Log)


Χάρις στο Activity Log, ένα συνεχές feed (ενημέρωση) του τί έχετε κάνει και τί έχετε μοιρασθεί στο facebook είναι διαθέσιμο με μία ματιά. Από την στιγμή που ξεκίνησε, το Facebook έχει βελτιστοποιήσει το εργαλείο αυτό ώστε να το κάνει ακόμα πιο εύκολο στην χρήση, επιτρέποντάς σας να φιλτράρετε την δραστηριότητά σας και το περιεχόμενο με διαφορετικές διαβαθμίσεις.



Για να έχετε πρόσβαση στο Αρχείο Δραστηριοτήτων σας (Activity Log), πηγαίνετε στο προφίλ σας και κάντε κλικ ακριβώς κάτω από την φωτογραφία εξωφύλλου.

Στην αριστερή μπάρα, μπορείτε να φιλτράρετε το αρχείο ανάλογα με την κατηγορία. Όταν επιλέξετε ένα, όπως "Οι Δημοσιεύσεις σας" ή "τα μου αρέσουν" (Likes), θα εμφανιστεί μία λίστα σχετικού περιεχομένου, η καθεμία με την αντίστοιχη ρύθμιση απορρήτου. Σε ορισμένες συγκεκριμένες περιπτώσεις, μπορείτε να ρυθμίσετε την ρύθμιση απορρήτου κάνοντας κλικ πάνω της. Άλλες φορές, παρόλαυτα, όπως με τα likes, ο μόνος τρόπος να κρύψετε την δραστηριότητα είναι αφαιρώντας την (ή κάνοντας un-like).

Mία από τις πιο χρήσιμες επιλογές στο Aρχείο Δραστηριοτήτων είναι αυτή στις Φωτογραφίες. Στην κορυφή, μπορείτε να φιλτράρετε το περιεχόμενο με το Κοινοποίηση σε, κάνοντας τις φωτογραφίες σας δημόσια ορατές ή με κάποια διαφορετική ρύθμιση.

Αφιερώστε χρόνο να ελέγξετε περιηγηθείτε στην δραστηριότητά σας, ρυθμίζοντας τις ρυθμίσεις κοινού και αφαιρώντας το περιεχόμενο που θα προτιμούσατε να μην είναι προσβάσιμο.

2. Περιορίστε τις εφαρμογές πληροφοριών που κοινοποιείτε.

Επί του παρόντος, το Graph Serach δεν περιλαμβάνει και τις εφαρμογές, αλλά καθώς το εργαλείο αυτό θα αναπτύσσεται, η δραστηριότητα από εφαρμογές όπως το Spotify και το Rdio θα μπορούν να είναι αρχειοθετημένες και διαθέσιμες προς αναζήτηση.

Αν προτιμάτε να μην κάνετε αυτές τις πληροφορίες προσβάσιμες, αλλάξτε αναλόγως τις ρυθμίσεις εφαρμογών σας. Από οποιαδήποτε σελίδα του Facebook, κάντε κλικ στο εικονίδιο με την κλειδαριά δίπλα στο "Home" στην επάνω μπάρα. Επιλέξτε μετά "Δες περισσότερες επιλογές". Στην αριστερή μπάρα επιλέξτε "Εφαρμογές".

Η μεσαία στήλη δείχνει το κοινό που μπορεί να δει την δραστηριότητα μέσω αυτής της εφαρμογής, όπως πχ 'Δημόσια' ή Φίλοι'. Εάν δεν θέλετε αυτή η δραστηριότητα να μπορεί να ανιχνευθεί/αναζητηθεί από οποιονδήποτε, θέλετε όμως να κρατήσετε την εφαρμογή στον λογαριασμό σας, κάντε κλικ στο Edit και αλλάξτε το Posts on your behalf σε Μόνο εγώ.


3. 'Κλαδέψτε' (περιορίστε) τα likes σας

Όταν φίλοι ψάχνουν για πράγματα όπως " Φίλοι που τους αρέσει η Γιόγκα και ζουν στο Σαν Φρανσίσκο" το facebook θα χρησιμοποιήσει τα likes και τα Ενδιαφέροντά σας για να βγάλει όσο γίνεται περισσότερα αποτελέσματα σε μια τέτοιου είδους αναζήτηση.

Βγαίνει έτσι το συμπέρασμα ότι ίσως είναι καιρός να ξαναδείτε τα πράγματα που έχετε κάνει like, υποθέτοντας ότι ίσως δεν θα θέλετε να υπάρχουν σε κατάλογο όλα τα προσωπικά σας ενδιαφέροντα.

Για να το κάνετε αυτό, πηγαίνετε στο Χρονολόγιό σας και σύρετε κάτω την μπάρα  (κάντε scroll down) στο εικονίδιο με τα "μου αρέσουν" στην δεξιά στήλη. Εκεί βρίσκονται μερικοί από τους τρόπους που θα μπορείτε να ρυθμίσετε τις ρυθμίσεις απορρήτου σας για τα Likes.

Η πρώτη επιλογή είναι να δείτε ξανά και να κάνετε un-like σε σελίδες που θα προτιμούσατε να μην σχετίζεστε μ' αυτές. Αυτό προφανώς σημαίνει να πάτε σε κάθε ξεχωριστή σελίδα και να κάνετε un-like. Η δεύτερη επιλογή είναι ν ακάνετε μία ολόκληρη κατηγορία likes (ενδιαφερόντων) εντελώς απόρρητη, αποτρέποντας έτσι αυτά τα δεδομένα από το να μπουν σε κατάλογο. να αρχειοθετηθούν.

Εάν διαλέξετε την δεύτερη επιλογή, κάντε κλικ στο Edit στην κορυφή και χρησιμοποιείστε την επιλογή κοινού με το πλήκτρο που υπάρχει στα δεξιά κάθε κατηγορίας. Για να κάνετε τα likes τελείως απόρρητα (ιδιωτικά) επιλέξτε "Μόνο εγώ".

4. Ενημερώστε το Σχετικά με Εμένα

Το Graph Search θα ανοίξει χωρίς αμφιβολία νέους δρόνους στο πώς θα χρησιμοποιούμε το Facebook, όπως για υην αναζήτηση εργασίας ή εργαζομένων από πλευράς εργοδοτών. Ένας από τους τρόπους που οι εργοδότες θα το κάνουν αυτό θα είναι ψάχνοντας πχ για ανθρώπους που ζουν στο Seattle και δουλεύουν στην Amazon". Ο μόνος τρόπος για να μπορεί να σας βρει ο υποψήφιος εργοδότης είναι εάν να έχετε επιλέξει να κοινοποιήσετε αυτήν την πληροφορία στο Σχετικά με Εμένα του Χρονολογίου.

Πέρα από αυτό, ίσως θα μπορούσατε να ξαναδείτεδείτε αναθεωρήσετε ακόμα επίσης και άλλα πράγματα που μοιράζεστε για τον ευατό σας, όπως τις θρησκευτικές ή πολιτικές σας απόψεις, μαζί με την κατάσταση σχέσης σας ή με το μέρος τοποθεσία όπου βρίσκεστε.

Όπως αναφέρθηκε, το Graph Search μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμο με πολλούς τρόπους (ίοπως βοηθώντας σας να μπορεί να σας ανακαλύψει κάποιος εργοδότης, αλλά είναι επίσης σημαντικό να διασφαλίσετε πως το Facebook καταχωρεί μόνο τα δεδομένα τα οποία θα συμφωνούσατε εσείς οι ίδιοι να καταχωρεί. θα αισθανόσασταν άνετα

5. Να είστε πιο υποψιασμένοι στο μέλλον

Είναι πλέον σημαντικότερο από ποτέ να έχετε κατά νου το τί δημοσιεύετε, και πώς το δημοσιεύετε. Κάθε φορά που πατάτε 'μου αρέσει' σε μία σελίδα, απλά επιβεβαιώστε ότι είστε εντάξει (δεν έχετε πρόβλημα) με το να μπορεί να φαίνεται αυτή η σχέση σας με ό,τι γενικώς εκφράζει η σελίδα. Και όποτε μοιράζεστε έναν σύνδεσμο ή προσθέτετε μία καινούργια λεπτομέρεια στο Σχετικά με Μένα, αφιερώστε λίγο χρόνο ώστε να ελέγξετε τις ρυθμίσεις απορρήτου (το ποιος ακριβώς δηλαδή θα μπορεί να το βλέπει).

Το Graph Search θα κάνει πιο εύκολο για φίλους, φίλους των φίλων σας και για ένα ευρύτερο κοινό να σας ανακαλύψουν, είναι λοιπόν καιρός να καθαρίσετε το προφίλ σας και να βεβαιωθείτε πως καταχωρείτε μόνο τα στοιχεία εκείνα που θα θέλατε εσείς οι ίδιοι να καταστήσετε ορατά και σε ποιους.

Όπως προαναφέρθηκε, το Graph Search είναι ένα θετικό πρόσθετο στο Facebook, άρα στον βαθμό που θα έχετε ελέγξει και καθαρίσει τις παλιές σας δημοσιεύσεις και δραστηριότητες, μη διστάσετε να προσθέσετε ενδιαφέροντα και likes, δίνοντας έτσι την δυνατότητα σε φίλους και γνωστούς σας να ανακαλύψουν λόγους για να επικοινωνήσουν μαζί σας.




howto.cnet.com
by Sharon Vaknin 01/15/2013








26 Ιανουαρίου 2013

Τίς πταίει;

Είναι πολύ συνηθισμένο και μέσα στην ανθρώπινη φύση μας για κάθε κακό να ψάχνουμε μιαν αιτία. Δεν μπορούμε να το αφήσουμε έτσι. Λίγο μας αναπαύει, αν ακόμα και αν δεν μπορούμε να βρούμε κάτι για να καλυτερέψουμε την κατάσταση να ψάχνουμε να βρούμε τί ή ποιός έφταιξε. Μέσα σ' αυτό πολλές φορές βρίσκουμε να ρίξουμε τις ευθύνες και σε πράγματα ή πρόσωπα που δεν έχουν απαραίτητα την κύρια ευθύνη για την συγκεκριμένη κατάστασή μας ή δεν έχουν καν ευθύνη.


Είναι μια φυσική όσο και όμορφη λειτουργία του ανθρώπου. Προσωπικά δεν θυμάμαι ποτέ να μπορώ να αποδεχτώ κάτι απλά 'επειδή έτσι'.. Πάντα έψαχνα να βρω μιαν απάντηση, δεν γίνεται, θα μπορούσε να είχε γίνει αλλιώς λέω, καλύτερα. Άμα κατέληγα ότι δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς ηρεμούσα λίγο. Το κάθετι έχει την αιτία του. Ο λογικός άνθρωπος πάντα θα αναρωτιέται. Το ζήτημα είναι κατευθύνουμε αυτήν μας την τάση και παρόρμηση προς την αλήθεια; χρησιμοποιούμε την λογική μας για να βρούμε τις πραγματικές αιτίες; Ή αφηνόμαστε να μας παρασύρει το συναίσθημα ψάχνοντας απλά κάπου να τα φορτώσουμε όλα (αποδιοπομπαίους τράγους) έτσι για να ξορκίσουμε το κακό; Γιατί μπορεί αυτό να μας δίνει μία πρόσκαιρη ικανοποίηση στο θυμικό μας, αλλά ούτε προς κάτι δημιουργικό ωφελεί ώστε πχ να μάθουμε από τα λάθη μας και να τα αποφύγουμε στο μέλλον και θύματα διαφόρων δημαγωγών μπορεί να μας κάνει.. Ας προσέξουμε λοιπόν..

25 Ιανουαρίου 2013

Το Αλφαβητάρι της Ζωής

 από τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο

Α  ναπτέρωσε το νου σου προς Θεό.
Β  ίο να τον ποθείς τον από μέσα δοξασμένο.
Γ  η να περπατάς αλλά τα γήινα μη τα φρονείς.
Δ  ίνε στο φτωχό το χέρι σου.
Έ  ργο γόνιμο, με δόξα, να ποθείς.
Ζ  ήτα την χαρά στις ελπίδες τις ουράνιες.
Η  γλώσσα σου ούτε πονηριές ούτε ψέμματα να μη λαλεί.
Θ  ήραμα στους δράκοντες τους δαίμονες μη γίνεις.
Ί  χνη των ασεβών να μην ακολουθείς.
Κ  λάψε με στεναγμό, με δάκρυα τα κρίματά σου πλύνε
Λ  όγους των σοφών να τους τιμάς, κι εσύ ο ίδιος ένας από δαύτους γίνε
Μ  η ζητάς τον έπαινο, αλλά το να σε κατακρίνουν
Ν  αό κάνε τον εαυτό σου, άγιο!
Ξ  ένους να τους φιλοξενείς με αγάπη και να τους φιλεύεις πλούσια
Ό  ρκο να τον βδελύσσεσαι
Π  λούτο και τις ομορφιές του βίου μίσησέ τες.
Ρ  ευστά, καθώς είναι, να τα θωρείς όλα, και αραχνούφαντα
Σ  άρκα αυτήν την αφέντρα λυώσ' την, με κόπους για τον Θεό, που θέλει
Τ  α όπλα σου τα του φωτός, να τα φοράς, αντί για ντύματ' ακριβά.
Υ  ψώνοντας όταν τον εαυτό σου, πρόσεχε! Γιατί πολύ βαριά μπορεί να πέσεις τότε.
Φ  όβο Κυρίου να 'χεις, να γονατίζεις μπρος σ' Αυτόν
Χ  αρούμενος διάβαινε προς το σπίτι το πάνω σου που έχεις
Ψ  εγάδι να σου βρίσκουν καταδέχου παρά εσύ να βρεις στον άλλον
Ω  παιδί μου φύλαξέ τα όλα αυτά και τρανός πολύ θα γίνεις!



(μετάφραση-παράφραση: 'Σειράχ')



18 Ιανουαρίου 2013

Και είχον άπαντα κοινά


και είχον άπαντα κοινά (τα είχαν όλα κοινά)

Το γράμμα δεν μπορεί να αποδώσει πάντα την ακρίβεια. Τελεία γλώσσα δεν υπάρχει. Την ατέλεια αυτήν αναπληρώνει η αγάπη και η ταπείνωση. Ίσως μάλιστα ο Θεός αφήνει επίτηδες αυτήν την ατέλεια στις ανθρώπινες δυνατότητες επικοινωνίας ώστε να μένει χώρος που θα τον συμπληρώνει η αγάπη και η πίστη. Τί θα μπορούσαμε εκ πρώτης όψεως να κατανοήσουμε εάν βλέπαμε κατά γράμμα το "είχον άπαντα κοινά"; Τί ακριβώς είχαν από κοινού; Οι πρώτοι χριστιανοί στην πραγματικότητα δεν είχαν κοινή περιουσία ούτε φυσικά κοινή κοίτη (κοινό κρεββάτι, κοινοκτημοσύνη συζύγων). αλλά απλώς έκαναν κοινά δείπνα. Αυτό προέκυψε λόγω του ενθουσιασμού μετά την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος την Πεντηκοστή και εξυπηρετούσε την συγκεκριμένη ανάγκη εκείνη την εποχή για τους χριστιανούς των Ιεροσολύμων. Το ίδιο γινόταν αλλά σε κάπως πιο αδύναμη εκδοχή και με τους Κορινθίους (ος μεν πεινά, ος δε μεθύη). Είχαν κοινό ό,τι αφορούσε στο τραπέζι, στα φαγητά. Αυτό το χωρίο έχει παρεξηγηθεί εξαιρετικά. Η παρεξήγηση αυτή δεν είναι καινούργια, αλλά ειδικά στην εποχή μας έχει τονισθεί ιδιαίτερα, καθώς η εποχή μας, ο 20ός αι. είναι εποχή κοινωνικών ανακατατάξεων.

και τα κτήματα και τας υπάρξεις επίπρασκον και διεμέριζον αυτά πάσιν καθότι αν τις χρείαν είχεν

Εδώ αγαπητοί μου βρισκόμαστε σε μία έξοχη θέση της ζωής της πρώτης Εκκλησίας αλλά και μια θέση εξαιρετικά παρεξηγημένη (στην εποχή μας κυρίως). Όταν μετά το κήρυγμα του Πέτρου κατά την ημέρα της Πεντηκοστής και της καθόδου του Αγ. Πνεύματος πίστεψαν στον Ιησού 3 χιλιάδες άνθρωποι ασφαλώς μέσα σ' αυτούς βρίσκονταν και φτωχοί και πλούσιοι. Η αγάπη εξεχύθη στις καρδιές τους και θέλησαν να εκφράσουν αυτήν την αγάπη με τα κοινά τραπέζια. Όπως λέγει και ο Κύριος στον Φαρισαίο: όταν ποιείς δοχήν...κάλεσαι πτωχούς αυτούς που δεν μπορούν να σου το ανταποδώσουν δηλαδή, ώστε να είναι ανιδιοτελές αυτό το μοίρασμα, αυτή η κοινωνία των αγαθών σου με τους άλλους. Το να καλείς κάποιον να φάει μαζί σου είναι δηλωτικό χαράς, κοινωνίας των προσώπων. Οι πρώτοι χριστιανοί θέλησαν να έχουν αυτήν την κοινωνία με τους φτωχότερους αδελφούς τους με μία κοινή τράπεζα, καθώς διαπιστώνουν όμως ότι άλλοι είχαν και άλλοι δεν είχαν να φάνε προσφέρονται ώστε να εκλείψει αυτό το πρόβλημα.
Μέχρι τότε ο καθένας κοιτούσε το σπίτι του. Το 1ο θαύμα της Πεντηκοστής είναι ότι πλέον ενδιαφέρονται και για τους άλλους, η αλλαγή ήθους μιας κοινωνίας είναι το σπουδαιότερο θαύμα που μπορεί να συμβεί, από οποιαδήποτε νεκρανάσταση. Το θαύμα του Αγίου Πνεύματος είναι ότι αλλοιώνονται οι καρδιές,γίνονται οι άνθρωποι καινούργιοι. Έτσι λοιπόν ό,τι εσημειώθη αποτελεί την θαυμαστή εκείνη παρόρμηση του πλήθους των πιστευσάντων: να πωλούν τα υπάρχοντά τους και να μοιράζουν τα αγαθά στους φτωχούς. Ας προσέξουμε όμως. Υπήρχε μία παρόρμηση. Από έναν ενθουσιασμό που γεννούσε η καινούργια πίστη, Το Πνεύμα του Θεού ήταν που τους ώθησε να το κάνουν αυτό. Αντικείμενο της πωλήσεως; 'Τα κτήματα' (η ακίνητη περιουσία) και 'αι υπάρξεις' η κινητή περιουσία.

Είναι αξιοσημείωτη η χρήση παρατατικού χρόνου (επίπρασκον): φαίνεται εδώ πως όλο αυτό ήταν μια πράξη συνεχείας,ένα φαινόμενο διαρκείας, και όχι κάτι που έγινε μία ημέρα ή για μία εβδομάδα. Πρέπει να δούμε αυτό το χωρίο βαθύτερα, για τους εξής 2 λόγους:
α)είναι πολύ σπουδαίο, καθώς δίνει μιαν εικόνα της ζωής και της πολιτείας  της πρώτης χριστιανικής εκκλησίας και ακόμα επειδή

β) η εποχή μας (την οποίαν χαρακτηρίζει πλησμονή κοινωνιολογικών προβλημάτων) έρχεται να παρεξηγήσει και να κακοποιήσει  και να βγάλει συμπεράσματα κακοποιημένα και αναληθή.

Πρέπει να ερμηνεύσουμε όσο είναι δυνατόν επειδή

1. εδόθηκαν ερμηνείες ανακριβείς και ανευλαβείς και
2.Το χωρίο έγινε χώρος για εκμετάλλευση ιδίων επιδιώξεων (ιδίως στην εποχή μας) από όσους προσπαθούν να ερμηνεύσουν το φαινόμενο αυτό της 1ης χριστιανικής εκκλησίας των ιεροσολύμων ότι επρόκειτο περί μιάς κοινωνικής επαναστάσεως η οποία κατεπνίγη δυστυχώς από τα ιδιοτελή συμφέροντα των ολίγων (Ρωμαίων και πλουσίων Ιουδαίων). Ας προσέξουμε πολύ. Εχαρακτήρισαν τον αρχηγό της 'κινήσεως' αυτής (την ονόμασαν 'κίνηση', δηλ επανάσταση) τον Ιησού ως κοινωνιστή και ως αγωνιστή για την κοινωνική δικαιοσύνη.  Τέτοιες ερμηνείες δόθηκαν σε αυτήν την περικοπή.

μια όμως προσεκτικότερη ανάλυση του κειμένου
και μια ακριβής ιστορική γνώση της ζωής της 1ης εκκλησίας θα άλλαζε οπωσδήποτε ριζικά την εικόνα που δίνουν αυτοί οι ερμηνευτές.

Πράγματι, αν ρίξει κανείς μία ματιά στο συγκεκριμένο χωρίο (Πρ 2,44) θα βγάλει το συμπέρασμα ότι πρόκειται περί κοινοκτημοσύνης, περί ενός κοινοβίου, ότι δηλαδή απεπειράτο (γινόταν προσπάθεια) η δημιουργία μιας κοινοβιακής (στην γλώσσα μας σοσιαλιστικής) κοινωνίας. Μιας κοινωνίας όπου τα συμφέροντα και όλα θα είναι κοινά. Δεν πρόκειται όμως περί αυτού:

Διότι

--1ον. Η πώληση των κτημάτων δεν ήταν αναγκαστική αλλά ελευθέρα. Κανείς δεν ανάγκαζε κάποιον να πουλήσει την κινητή ή ακίνητη περιουσία του. Και εάν κανείς δεν επωλούσε την περιουσία του για να εισφέρει τα χρήματα στο κοινό ταμείο επ' ουδενί δεν θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως κακός χριστιανός, και να αποκοπεί από την Εκκλησία (από την δήθεν 'κίνηση').

Το Πνεύμα του Θεού προέβλεψε για να δώσει εν καιρώ τω δέοντι τις απαντήσεις προς εκείνους που θα επρόκειτο να κακοποιήσουν την αλήθεια. Τυπικό παράδειγμα γι αυτό: η ιστορία του Ανανία και της Σαπφείρης (Πρ 5): Δεν μπήκε τυχαία το συγκεκριμένο παράδειγμα μέσα στο βιβλίο των Πράξεων. Εδώ έχουμε ένα ζευγάρι, οι οποίοι έγιναν χριστιανοί, πούλησαν το χωράφι τους και σκέφτηκαν ότι δεν θα τα δώσουν όλα, αλλά μόνο μέρος από τα χρήματα, στο κοινό ταμείο. Θα δείξουμε έτσι ότι δεν υστερούμε από τους άλλους, θα έχουμε το 'δικαίωμα' να τρώμε στα κοινά τραπέζια. Θα πούμε όμως ότι προσφέρουμε όλα τα χρήματα που πήραμε από το χωράφι. Πηγαίνει ο Ανανίας, πράττει όπως συμφώνησε με την σύζυγό του και αναφέρει στον απ. Πέτρο πως αυτά είναι όλα τα χρήματα από το χωράφι.

Απ.Πέτρος: Γιατί ο σατανάς πλήρωσε την καρδιά σου...
1. ώστε να πεις ψέμματα στο Πνεύμα το Άγιον και
2. να καταχραστείς απο την τιμή του χωραφιού;

1. Εάν σου έμενε δεν ήταν δικό σου;
Δικαίωμά σου δεν ήταν να το πουλήσεις ή όχι;
2. Και εάν ακόμα το πουλούσες, στην εξουσία σου δεν ήταν να κρατήσεις τα χρήματα;

Πού ήταν άρα το αμάρτημα του Ανανία; Το αμάρτημα του Ανανία ήταν στο ψέμμα, και όχι φυσικά διότι εκράτησε μέρος των χρημάτων που πούλησε το χωράφι όπως θα συνέβαινε σε μία σοσιαλιστική κοινοβιακή κοινωνία, όπου θα ήταν υπόλογος εκείνος που θα κρατούσε για τον εαυτό του χρήματα, για να τρώει καλύτερα αυτός, προσβάλλωντας έτσι το κοινωνικό σύνολο. Δεν ήταν εκεί το αμάρτημα. Το αμάρτημα του Ανανία, που το πλήρωσε με την ζωή του ήταν ότι είπε ψέμματα. Στο ψεύδος ήταν η αμαρτία του και όχι στο ότι δεν έδωσε όλα τα χρήματά του στο κοινό ταμείο.
Σαφέστατος ο Πέτρος: ουχί μένον σοι έμενεν...

Συμπέρασμα: 1. Εάν ήθελε ο ιδιοκτήτης, πουλούσε
2. Εάν πουλούσε μπορούσε να κρατήσει όλο το αντίτιμο ή μέρος.

Δεν υπήρχε κανένας καταναγκασμός. Δεν έχουμε κοινοβιακή κοινωνία. Αφού ο καθένας πουλούσε κατά το δοκούν, όπως ήθελε και εάν ήθελε.


--2ον Αυτή η νομιζομένη κοινοκτημοσύνη δεν επεξετείνετο σε όλα τα αγαθά (όπως θα συνέβαινε σε ένα αληθινά κοινοβιακό σύστημα (όπως πχ σε ένα μοναστήρι) όπου δεν έχεις προσωπική περουσία, καθώς το υπόσχεσαι. Αυτό όμως είναι μόνον εάν το θέλεις. Γι' αυτό και δεν εξαναγκάζεται κανένας να γίνει μοναχός. Δεν είναι οπωσδήποτε ανάγκη ο κάθε πιστός να γίνει μοναχός. Συνεπώς ο πιστός δύναται να έχει την περιουσία του. Μπορείς να έχεις ένα σπίτι και ένα χωράφι. Να πουλήσεις το χωράφι και να κρατήσεις το σπίτι. Αλλά σε ένα κοινόβιο, σε μία κοινοβιακή (σοσιαλιστική) κοινωνία, η οποία έχει πολλές αποχρώσεις και πολλές κλιμακώσεις, δεν μπορεί ο ιδιοκτήτης να έχει επιλογές και προτιμήσεις, ή όλα θα ανήκουν στο κοινόβιο ή τίποτε, αλλιώς δεν θα έχουμε κοινοκτημοσύνη. Δεν μπορείς να πεις έχω 10 χωράφια, θα πουλήσω το ένα, και θα κρατήσω τα 9, δεν μπορείς να το πεις αυτό.

--3ον Η ιδιοκτησία δεν κατελύετο. Υπήρχε ιδιοκτησία στην 1η χριστιανική εκκλησία. Ουχί μένον σοι έμενεν.. Δεν ήταν δικό σου; 1. Αν δεν το πουλούσες 2. τα χρήματα δεν ήταν πάλι δικά σου;

Με αυτούς τους λόγους του Αποστόλου Πέτρου βλέπουμε ότι διατηρείται η ιδιοκτησία.

Είναι πολύ σημαντικά όλα αυτά (που λέμε αυτήν την στιγμή). Διευκρίνιση π. Αθανασίου: Δόξα τω Θεώ δεν έχω περιουσία, ως μοναχός, οπότε δεν θα μπορούσε κανείς εύκολα να πει πως αυτά τα λέω για να καλύψω προσωπικές μου επιλογές και επιδιώξεις. Μόνο τον Λόγο του Θεού ερμηνεύουμε. Γι αυτό καταγράφουμε τα αγιογραφικά χωρία και τα πατερικά όπου υπάρχουν για να δειχθεί ότι δεν λέμε ό,τι μας αρέσει,αλλά ό,τι λέγει ο Λόγος του Θεού.

Στον 3ον αυτόν λόγο, φαίνεται ότι πρόκειται περί μιας καθαρά προαιρετικής προσφοράς. Εάν ήθελες, προσέφερες. Δεν σου παίρνανε με το ζόρι το χωράφι. Έχουμε λοιπόν όχι κατάλυση της περιουσίας, της ιδιοκτησίας αλλά του εγωισμού, της ιδιοτελείας και της φιλαργυρίας. Διότι αυτό θέλει ο Κύριος. Είπε κάποτε στους Φαρισαίους οι οποίοι ήταν φιλάργυροι και εμυκτήριζον (κορόιδευαν) τον Κύριο τους είπε την παραβολή του πλουσίου και του Λαζάρου, επειδή ηταν φιλαργυροι:
Ο πλούσιος τρώει κ πίνει, και ο φτωχός κάθεται στον πυλώνα του και προσπαθεί να χορτάσει με τα ψιχουλάκια που τινάζει ο πλούσιος από το τραπέζι του. Προσέξτε όμως, θα πει κάποιος, ό,τι θα πει. Έχουμε και την άλλη όψη.

Μετά τον θάνατό τους, στον Παράδεισο είναι ο φτωχός Λάζαρος (στους κόλπους του Αβραάμ) ενώ στον Άδη είναι ο πλούσιος. Και ανοίγει τώρα ο διάλογος μεταξύ δύο πλουσίων (καθώς και ο Αβραάμ ήταν 'σφόδρα πλούσιος' (Γέν 13,2)). Ο ένας στον Ουρανό και ο άλλος στον Άδη. Πώς πήγε στον Παράδεισο ο Αβραάμ;
Ο Αβραάμ δεν κολλούσε στα χρήματα ήταν γενναιόδωρος, φιλόξενος. Δεν είναι ο πλούτος, η ιδιοκτησία καθ εαυτήν που ρίχνει τον άνθρωπο στην κόλαση, αλλά είναι η στάση που θα πάρει κανείς απέναντι στα χρήματα. Γι αυτό και οι Μαθητές μετά το περιστατικό με τον πλούσιο νεανίσκο λένε στον Κύριο και τίς δύναται σωθήναι;  και Εκείνος τους απαντά: .Τα αδύνατα παρ' ανθρώποις..Το θέμα είναι εάν γίνεις πνευματικός άνθρωπος θα βρεις τον τρόπο. Άρα βλέπουμε πως δεν πρόκειται περί καταλύσεως της ιδιοκτησίας, αλλά του εγωισμού, της φιλαργυρίας και της ιδιοτελείας.

Αναιρούμε την κακοποίηση της περικοπής που έχουν κάνει οι σύγχρονοι ερμηνευτές. Και μάλιστα αυτές οι κακοποιημένες ερμηνείες κυκλοφορούν ευρύτατα...


--4ον Η κάθε προσφορά δεν είχε διάσταση κοινωνικής δικαιοσύνης αλλά διάσταση ελεημοσύνης. Δεν βάζουμε κάτω το κριτήριο της κοινωνικής δικαιοσύνης, αλλά της ελεημοσύνης. Ενώ σε ένα κοινοβιακό κοινωνικό σύστημα δεν μπορεί να μπει το στοιχείο της ελεημοσύνης. Η ελεημοσύνη θεωρείται ως προσβολή της αξιοπρεπείας της προσωπικότητος. Είναι πολύ φυσικό να υπάρχει αυτό, διότι στους ανθρώπους τους αποξενωμένους από το Πνεύμα του Θεού είναι άγνωστη και η αγάπη, και η ελεημοσύνη και η ταπεινοφροσύνη.
Διότι, αν γίνει βέβαια σωστή χρήση της ελεημοσύνης, εκείνος που δίνει δείχνει την αγάπη του και εκείνος που λαμβάνει την ταπεινοφροσύνη του. Και ο ένας και ο άλλος ωφελείται πνευματικά.
Εάν υπάρξει κοινωνική δικαιοσύνη όπως σε ένα κοινοβιακό σύστημα, θα υπήρχε μία σκληρότητα αισθημάτων. Θα υπήρχε η απαιτητικότητα, όχι η λεπτότητα των αρετών που θα χαρακτήριζε τους χριστιανούς.


--5ον Η εκουσία πτωχεία εθωρείτο αρετή και συνεπώς επιθυμητή. Αναφέρεται το παράδειγμα του Βαρνάβα  (Υπάρχοντος αυτώ αγρού...) Γιατί; Διότι ο Βαρνάβας ήθελε να αφιερωθεί στο έργο του Θεού. Ζητούσε την εκουσία πτωχεία, γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Είχε ένα χωράφι το πούλησε, ξόφλησε με την περιουσία εκούσια, θεληματικά.
Όπως και οι Απόστολοι, θεληματικά είναι πτωχοί, όπως φαίνεται και στο περιστατικό της θεραπείας του χωλού από τον απ. Πέτρο: αργύριον και χρυσίον ουχ υπάρχει μοι... (όχι ξέχασα να πάρω, ξέχασα τα λεφτά στο σπίτι) αλλά αυτό που έχω αυτό σου δίνω..

Είχε χρήματα, είχε καράβια, δίχτυα όπως και ο Ιωάννης, όμως τα άφησαν και ήσκησαν την εκουσία πτωχεία. Σε ένα κοινοβιακό σύστημα οι κυβερνώντες φυσικά δεν μένουν απένταροι ούτε πτωχοί --ούτε όμως ευοδούται η εκουσία πτωχεία. Διότι η βάση σε ένα κοινοβιακό κοινωνικό σύστημα είναι η απόλαυση των υλικών αγαθών, για αυτά τα αγαθά αγωνίζεται μια τέτοια κοινωνία, και αγωνιζομένη γι αυτά εποφθαλμιά τα αγαθά των άλλων, καθώς μπροστά τους βλέπουν μόνο την ευημερία..τί θα φάω τί θα πιω..να μη φας εσύ παραπάνω από μένα, αυτό που τρως εσύ να το φάω κι εγώ.. Πόσο διαφορετικά είναι αυτά..Διαμετρικά αντίθετα.. Το ένα εκούσιο το άλλο ακούσιο.. Ο φτωχός σε ένα κοινοβιακό σύστημα γκρινιάζει, μεμψιμοιρεί, ζηλεύει αυτόν που έχει και περιμένει την ώρα να του κόψει το λαρύγγι για να του πάρει τα λεφτά. Ή δεν είναι έτσι; Μέσα στην Εκκλησία θεληματική η πτωχεία..θέλω να είμαι πτωχός..Μοιάζουν αυτά τα πράγματα; Δε νομίζω να μοιάζουν. Γι' αυτό σας μιλώ για κακοποίηση της αληθείας.


--6ον Ο σκοπός της Εκκλησίας δεν ήταν η κοινοκτημοσύνη, αλλά η κάλυψη στοιχειωδών υλικών αναγκών χάριν της αγάπης. Δεν ήρθε ο Χριστός στη γη για να κάνει κοινοκτημοσύνη! Αν ο Χριστός, που πιστεύουμε ότι είναι ο Παντοδύναμος Θεός, ήρθε να δημιουργήσει μια κοινωνική δικαιοσύνη και μια πανανθρώπινη κοινοκτημοσύνη, τότε θα έπρεπε όσο ζούσε επάνω στη γη να τάιζε τον κόσμο καθημερινά. Είχε την δύναμη; Πώς δεν την είχε; Δυο φορές χόρτασε 5 χιλιάδες και 4 χιλιάδες ανθρώπους. Όχι μόνο αυτό δεν έκανε, αλλά ούτε και στην Εκκλησία του άφησε τέτοιες παρακαταθήκες. Δεν είπε θα χορταίνετε τον κόσμο με ψωμί και κοινωνικές δικαιοσύνες, δεν είπε ο Χριστός τέτοια πράγματα. Αντιθέτως, όταν πήγαν και τον αναζητούσαν οι Καπερναίτες τους λέει επειδή χορτάσατε γι' αυτό με ζητάτε; (ζητάτε το Ευαγγέλιο για να επιβάλλεται κοινωνικές δικαιοσύνες;) Θα φάτε απ' αυτό το ψωμί και θα πεθάνετε. Ζητείτε τον Ουράνιον Άρτον..Τους φάνηκε 'σκληρός ο λόγος', τον άφησαν και δεν τον ακολούθησαν (αν ο Χριστός ήταν πλάνος και με πολιτικές επιδιώξεις προφανώς θα ήταν αποτυχία του ότι τους έδιωξε). Συνεπώς, όταν ο Κύριος χόρτασε τους πεντακισχιλίους εκάλυψε μια στοιχειώδη δική τους ανάγκη.
Στα κοινά εκείνα τραπέζια οι πρώτοι χριστιανοί δεν αναζητούσαν την πολυτέλεια στο φαγητό, αλλά την κοινωνία των προσώπων.


--7ον Ο κύριος σκοπός της Εκκλησίας είναι πνευματικός και σωτηριολογικός, δεν ήρθε εδώ ο Χριστός για να μας στρώσει τραπέζια να φάμε. Είναι η επιστροφή στον Θεό. Ο απ. Πέτρος στην ομιλία του μετά την θεραπεία του χωλού: Μετανοήσατε και επιστρέψατε εις το εξαλειφθήναι υμών τας αμαρτίας.. Αυτό είναι το κύριο μέλημα της Εκκλησίας, να επιστρέψει ο κόσμος στον Θεό, όχι να χορτάσει ο κόσμος.
Ο Κύριος προσετίθει τους σωζομένους..Σώσιμο είναι και το να κερδίσω λεφτά στο λαχείο.Η Εκκλησία όμως προσφέρει πνευματικό, όχι υλικό σώσιμο..


Εάν ήθελε κανείς να κρίνει οικονομολογικά αυτό το σύστημα της πρώτης Εκκλησίας ήταν εκ προδιαγραφής αποτυχημένο και θα οδηγούσε τάχιστα σε οικονομικό αδιέξοδο, διότι:

-άν όλοι όσοι είχαν σπίτια και τα πουλούσαν για να θρέψουν τους φτωχούς σε τί σπίτια θα έμεναν;
-άν όλοι όσοι είχαν χωράφια --τα χωράφια όμως είναι παραγωγικές πηγές-- τα πουλούσαν για να θρέψουν τους φτωχούς πώς θα ανανεωνόταν η παραγωγή και ο πλούτος για τα έσοδα του κοινοβίου;
Δεν θα υπήρχε πιο ανόητη οικονομικά λύση από το να πουλήσεις το χωράφι σου. Θα το πουλήσεις. Και μετά τί θα γίνει; θα γίνεις κι εσύ φτωχός, όπως και οι άλλοι. Γι' αυτό σας είπα αποτυχημένο οικονομικό σχέδιο, εάν υποτεθεί ότι επρόκειτο για κοινοβιακό σύστημα. Όλα αυτά δείχνουν φανερά ότι δεν επρόκειτο ούτε
περί κοινοκτημοσύνης
ούτε περί καταργήσεως της ιδιοκτησίας
ούτε για επαναστατικό κοινωνικό σύστημα που πνίγηκε δήθεν από το 'κατεστημένο' (Ρωμαίων και 'πλουσίων Ιουδαίων').

Αλλά ήταν το μεγάλο γεγονός της απελευθερώσεως του ανθρώπου από αυτές ακριβώς τις πολύπλοκες γήινες ενασχολήσεις
ήταν μια αληθινή σχέση του ανθρώπου πια με τον Θεό
ήταν η άρνηση της αμαρτίας και της αλλοτριώσεως από τον Θεό
ήταν η παρουσία του Αγίου Πνεύματος που τα κάνει όλα καινούργια, που ενθουσιάζει, που εμπνέει, που κατανοεί την αγάπη και τοποθετεί σωστά την θέση των υλικών και των πνευματικών αξιών, που λέει 'τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη', το χρήμα χρήμα και το πνεύμα πνεύμα. Είναι αυτό που έκανε τους φωτισθέντας να νοιώσουν ότι ουκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν.., συνεπώς δεν έχουμε ούτε την διάθεση ούτε τον καιρό να ζητούμε να εγκαθιδρύσουμε τους γηίνους παραδείσους που επιδιώκουν τα κοινωνικά κοινοβιακά συστήματα.


Όσα κοινωνικά/οικονομικά συστήματα και να εφαρμόστηκαν στην ανθρώπινη ιστορία δεν είναι καθ' εαυτά ούτε καλά ούτε κακά, το κριτήριο είναι πάντοτε ο άνθρωπος, ή ακριβέστερα ο Θεάνθρωπος, το εάν δέχεσαι τον Ιησού Χριστό ή όχι. Από εκεί εξαρτάται το τί χρήση των υλικών αγαθών θα κάνεις.

Γι' αυτό κύριο μέλημα της αγωγής είναι η μόρφωση των προσώπων και όχι των ομάδων. Η ψυχολογία της ομάδος κινείται πάντοτε κατά το δοκούν εκείνων που την διέπουν. Ενώ η ψυχολογία του προσώπου είναι η ψυχολογία του ελευθέρου ανθρώπου που σκέφτεται, που αποφασίζει, που κρίνει το ορθό από το μη ορθό, που προσφέρει, που αυτοθυσιάζεται, επειδή είναι εικόνα του Χριστού και έχει πρότυπό του τον Ιησού Χριστό.



(Από Αρχιμ.π.Αθανασίου Μυτιληναίου, Ομιλίες στις Πράξεις των Αποστόλων: 26η ομιλία, 14/10/1985)

14 Ιανουαρίου 2013

Όταν μου κρατάς το χέρι...


Το να κρατάς τα χέρια του άλλου μπορεί να φαίνεται ως μία αθώα χειρονομία, αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να δείξει πολύ περισσότερα πράγματα από ένα απλό αμοιβαίο κλείδωμα των δαχτύλων. Τα χέρια σας είναι από τα πιο σημαντικά μέρη του σώματός σας: με αυτά χτίζετε, με αυτά τρέφεστε, με αυτά κρατάτε, με αυτά αγγίζετε, με αυτά μαλώνετε, είναι τα εργαλεία του ανθρωπίνου σώματος. Το να πιάσεις το χέρι κάποιου άλλου ανθρώπου σημαίνει πως σταματάς να ζεις μόνος σου. Συνδέεις έτσι τον εαυτό σου με κάποιον άλλον, ενώνεις, συμπλέκεις για μια στιγμή την ζωή σου με αυτήν κάποιου άλλου,υπόσχεσαι για μια στιγμή, πως δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσεις τον κόσμο μόνος. Πιο απλή, πιο φαινομενικά απλοική από άλλες εκδηλώσεις τρυφερότητας, όπως το φιλί, την αγκαλιά ή την ερωτική διέγερση του άλλου, η πράξη τού να κρατάς τα χέρια του άλλου συχνά απογυμνώνεται από την βαθύτερή της σημασία. Όπως είχαν πει κάποτε και οι Beatles: "Το μόνο που θέλω είναι να σου κρατήσω το χέρι".




emilyemiko87.blogspot.com

8 Ιανουαρίου 2013

6 Βήματα για καλύτερη συναισθηματική ζωή το 2013



Είναι αυτή πάντα η συμβολική στιγμή που σημειώνει το τέλος μιας χρονιάς: 5,4,3,2,1...Το ρολόι τρέχει, η μπάλα πέφτει (στην Times Square της Νέας Υόρκης) και τα κονφετί γεμίζουν τον αέρα.. σε λίγη ώρα έχουμε πια τη νέα χρονιά. Αλλά η μεγαλύτερη ειρωνεία γι' αυτήν την καθολική εμπειρία είναι ότι συνήθως σημαδεύεται από μία εξαιρετικά απομονωτική πράξη: ένα φιλί.

Σε όλον τον κόσμο, άνδρες και γυναίκες πλησιάζουν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου, επιβεβαιώνοντας την αρχή της νέας χρονιάς με ένα μακρόσυρτο φιλί.

Τί συμβολίζει αυτό το φιλί της Πρωτοχρονιάς; Μοιάζει να αποτελεί μια ετήσια υπενθύμιση πως οι σχέσεις είναι το πιο σημαντικό στη ζωή μας. ΟΚ, αυτό μπορεί να είναι ωραίο γι αυτούς που έχουν να φιλήσουν κάποιον (έχουν να μοιραστούν με κάποιον το φιλί), τί γίνεται όμως με όλους αυτούς που είναι μόνοι τους;

Θυμάμαι όλες εκείνες τις παραμονές πρωτοχρονιάς που πέρασα ως μια μόνη νέα γυναίκα. Θυμάμαι να κάνω μια αναδρομή στη χρονιά που πέρασε και να κοιτάω με ελπίδα προς τη νέα, και προσευχόμενη κότι αυτή θα είναι και η δική μου ευκαιρία στην αγάπη. Παρότι υπήρχαν πολλά πράγματα που δεν μπορούσα να ελέγξω σ αυτήν την αναζήτηση μου για την αληθινή αγάπη, υπήρχαν και κάποια που σίγουρα μπορούσα.

Αν βρεις τον εαυτό σου μόνο τα μεσάνυχτα της αλλαγής του χρόνου, η πρόταση-πρόκλησή μου σε σένα είναι να δεις την χρονιά αυτήν ως κάτι το καινούργιο. Μην αφήνεις την μοναξιά, τους φόβους, τις αποτυχίες και το αίσθημα της μοναξιάς του παρελθόντος σου να σε καθορίζει ως άνθρωπο. Μην αφήνεις αυτά τα πράγματα να καθορίζουν το προς τα πού πηγαίνεις ή στο ποιος πρόκειται να γίνεις. Είναι καιρός για κάτι καινούργιο, και αυτή η αλλαγή μπορεί να αρχίσει με σένα τον ίδιο.

Βρες χρόνο για να σκεφτείς πραγματικά τους στόχους και το όραμά σου για την χρονιά που έρχεται. Δεν μπορείς να ελέγξεις (προγραμματίσεις) πότε και πώς θα ερωτευτείς, μπορείς όμως να πάρεις την απόφαση αυτή τη χρονιά, να διαλέξεις μερικά βήματα που θα σε οδηγήσουν πιο κοντά σε υγιείς σχέσεις και σε έναν πιο υγιή εαυτό. Παρακάτω μερικά ναι και όχι που θα σε βοηθήσουν κατά τη διάρκεια αυτού του ταξειδιού:



1. Ανανεώστε την στόχευσή σας (στοχοθεσία)- Θέστε μια νέα στοχοθεσία

Όταν είσαι μόνος (χωρίς σχέση) είναι εύκολο να ρίχνεις την προσοχή σου σε αυτά που δεν έχεις παρά σε αυτά που έχεις. Είναι δύσκολο να το αλλάξουμε αυτό σε μία κοινωνία στην οποίον η ίδια η λέξη 'μόνος' (single) σημαίνει κάτι το ανολοκλήρωτο, το ατελές. Κάντε μία χάρη στον εαυτό σας αυτήν τη χρονιά με το να επανακαθορίσετε (επαναπροσδιορίσετε) το να είσαι μόνος-η ως μία ευκαιρία να επενδύσετε στον εαυτό σας, μια ευκαιρία να βελτιώσετε τον χαρακτήρα σας και να ξεκινήσετε την πορεία προς αυτό που θέλετε να είστε. Όταν ο γάμος και η ανατροφή παιδιών μπαίνουν σtο κάδρο, οι ευκαιρίες για κάτι τέτοιο όλο και λιγοστεύουν. Βρείτε αυτόν τον χρόνο μόνο για να γνωρίσετε καλύτερα τον εαυτό σας, τις συνήθειες και τις ελπίδες σας. Κυνηγήστε αυτά που αγαπάτε, τους στόχους και τα όνειρά σας. Ρίξτε την προσοχή σας περισσότερο σε αυτά που έχετε παρά σε αυτά που δεν έχετε, στο ποιος είστε παρά στο με ποιον δεν είστε.



2. Βγείτε από την comfort zone.

Η δική μου comfort zone με έβαζε σχεδόν σε συνεχή προβλήματα κατά την διάρκεια των ετών που έκανα σχέσεις. Έτσι, κολλημένη στους δικούς μου τρόπους σκέψης και ζωής, σχεδόν είχα χάσει την ευκαιρία να βγαίνω με αγόρια, να ερωτεύομαι μ' αυτά και στο τέλος να παντρευτώ τον άντρα των ονείρων μου.

Αυτήν την χρονιά, βρείτε λίγο χρόνο ώστε να διαχειριστείτε πραγματικά τον τρόπο ζωής σας. Μήπως χάνετε ευκαιρίες επειδή επιμένετε να μένετε σε ό,τι είναι άνετο και εύκολο; στις εύκολες λύσεις; Ως χριστιανοί, πέφτουμε καμμιά φορά στην παγίδα του να δικαιολογούμε αυτή μας την αδράνεια ως πίστη, αλλά ως πίστη σε καμμία περίπτωση δεν θεωρείται η αδράνεια, η παθητικότητα, ή ως πίστη φυσικά δεν μπορούμε να θεωρούμε κάτι παθητικό και στατικό, την στασιμότητα. Να είστε ανοιχτοί σε νέες ευκαιρίες και εμπειρίες. Ξεκινήστε να λέτε ναι σε πράγματα που μοιάζουν όχι άνετα ή απαιτητικά. Η ζωντανή πίστη απαιτεί και κίνηση, ανάπτυξη και δράση. Εμπιστευθείτε στον Θεό και ύστερα αφήστε Τον να σας κινήσει προς το σχέδιο που έχει Εκείνος για την ζωή σας, με ένα βήμα κάθε φορά.



3. Θέστε όρια.

Λένε πως ο ορισμός της τρέλας είναι κάποιος που κάνει το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά, και περιμένει διαφορετικά αποτελέσματα. Πολλοί, άνδρες και γυναίκες πέφτουν στις ίδιες ακριβώς μη υγιείς σχέσεις χρονιά με τη χρονιά επειδή αποτυγχάνουν (ή δεν προσπαθούν καν) να διορθώσουν τα λάθη τους.

Ας κάνουμε αυτή τη χρονιά να είναι μια νέα χρονιά των νέων ξεκινημάτων. Ψάξτε στον εαυτό σας για άρρωστες συνήθειες και συμπεριφορές και προσπαθήστε να τις αλλάξετε! Αρχίστε να λέτε όχι σε εκείνο το είδος των σχέσεων που σας τραβούν -κρατάνε προς τα κάτω. Βάλτε όρια: συναισθηματικά, σωματικά και στην συμπεριφορά σας για τον εαυτό σας που θα καθορίζουν πού δεν θα θέλετε να πάτε-- και μετά τηρήστε τα: μην πηγαίνετε. Πάρτε τον έλεγχο στις σχέσεις σας, αντί να αφήνετε τις σχέσεις σας να σας παίρνουν τον έλεγχο.



4.Μη βιάζεστε.


Είναι δελεαστικό να τρέξετε στην αγκαλιά της πρώτης ευκαιρίας που σας παρουσιάζεται να κάνετε μια ερωτική σχέση. Παρόλο που αυτή η τακτική μπορεί τελικά και να δουλέψει για λίγους τυχερούς, η πλειοψηφία των ανδρών και των γυναικών καταλήγουν με πληγωμένη καρδιά και τραυματισμένο πνεύμα. Μην αφήνετε τον φόβο τού να είστε μόνοι να σας οδηγήσει σε μία σχέση που ποτέ δεν θα επιδιώκατε να είστε. Όσο αντιφατικό και να φαίνεται, ο χρόνος θα δουλέψει υπέρ σας. Αφιερώστε χρόνο στο να χτίσετε μια φιλία, και επιτρέψτε στην σχέση σας να αναπτυχθεί όσο το δυνατόν φυσικότερα.




5.Μην συμβιβάζεστε.

Όσον αφορά στις σχέσεις, να έχετε μία λίστα με μείζονα και δευτερεύοντα πράγματα  --μείζονα πράγματα σε μία σχέση τα οποία αποτελούν προτεραιότητα για εσάς, και μικρότερα πράγματα που θα προτιμούσατε να έχουν κάπως, αλλά και αν δεν τα βρείτε δεν αποτελούν κόκκινη κάρτα. Κάποια από τα πιο δύσκολα προβλήματα σχέσεων ξεκινούν όταν οι άνθρωποι καταλήξουν να συμφωνήσουν στα κυριώτερα, παρά την σπουδαιότητά τους. Είναι σημαντικό να ξέρετε τί είναι σημαντικό για σας. Βρείτε χρόνο να σκεφτείτε για τα μείζονα, και αφιερωθείτε στο να κρατήσετε στο προσκήνιο της σχέσης σας, ό,τι και αν γίνει (ή όποιος) έρθει στην πορεία. Ο Θεός γνωρίζει τί είναι σημαντικό στην καρδιά σας. Του εμπιστεύομαι την συναισθηματική μου ζωή σημαίνει πως θα μου φέρει το καλύτερο --όχι αυτό που είναι εντάξει, όχι αυτό που είναι έτσι κι έτσι, αλλά αυτό που είναι το καλύτερο. Μην δίνετε τρομερή σημασία στα δευτερεύοντα, σιγουρευτείτε όμως ότι θα δώσετε την απαραίτητη προσοχή στα σημαντικά.




6.Μην απογοητεύεστε.

Σε όποιο στάδιο της αναζήτησής σας και να βρίσκεστε στο να βρείτε το πρόσωπο που ο Θεός έχει για σας, μην αποθαρρύνεστε. Για όσους είναι πιστοί, ο Θεός υπόσχεται πως ακόμα και στις πιο δύσκολες και μοναχικές ώρες, Εκείνος έχει ένα σχέδιο το οποίο είναι καλό (Ιερεμίας 29,11). Κομμάτι τού έχω πίστη στον Θεό είναι το να Τον εμπιστεύομαι και να βγαίνω μετά έξω και να ζω με αυτοπεποίθηση, γνωρίζοντας ότι Αυτός κρατάει το μέλλον και επίσης συντηρεί το παρόν μου. Μην χάνεστε ατενίζοντας στο μέλλον χάνοντας το εδώ και τώρα. Για τον πιστεύοντα, στον Ιησού Χριστό, η ζωή είναι φτιαγμένη για να είναι πεπληρωμένη (Ιωάννην 10,10: ίνα ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσιν)! Πάρτε κουράγιο, ελπίδα και απολαύστε το ταξίδι.



(από Debra K. Fileta, RelevantMagazine, Jan 2, 2013)







5 Ιανουαρίου 2013

Επικίνδυνες οι 'οικολογικές' λάμπες;



Κάθε φορά που ανάβετε τα φώτα, μπορεί και να βάζετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο, σύμφωνα με ανησυχητική νέα έρευνα.

Οι λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας (CFL) είναι φιλικές στο περιβάλλον και μπορεί να σας γλυτώσουν αρκετά λεφτά, αλλά ειδικοί υποστηρίζουν ότι μπορεί να έχουν και μία σκοτεινή πλευρά επίσης.

"Όταν κάτι είναι στο σπίτι σου, δεν βλέπεις κανέναν κίνδυνο, δεν θα πήγαινες όμως τόσο κοντά σε μηχάνημα με ακτίνες Χ σε ένα ιατρείο", εξηγεί η Miriam Rafailovich, καθηγήτρια Επιστήμης Υλικών στο Πανεπιστήμιο Stony Brook της Νέας Υόρκης.

Οι οικονομικοί, συμπαγείς λαμπτήρες φθορισμού (CFL) εκλύουν υψηλά επίπεδα υπεριώδους ακτινοβολίας, σύμφωνα με νέα έρευνα. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Stony Brook βρήκαν ότι οι λαμπτήρες εκπέμπουν ακτίνες τόσο ισχυρές που μπορούν στην πραγματικότητα να κάψουν το δέρμα και τα δερματικά κύτταρα.

"Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ουσιαστικά μπορούν να ξεκινήσουν μια διαδικασία θανάτου των κυττάρων", λέει η Marcia Simon, καθηγήτρια Δερματολογίας.

Η έκθεση στις λάμπες μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη γήρανση και καρκίνο του δέρματος, σύμφωνα με τους γιατρούς.

"Μπορεί επίσης να προκαλέσει καρκίνο του δέρματος στην πιο θανατηφόρα μορφή του, το μελάνωμα, λέει η Δρ. Rebecca Tung.

Σε κάθε λαμπτήρα που οι ερευνητές εξέτασαν βρήκαν ότι το προστατευτικό κάλυμμα γύρω από τη λάμπα, που δημιουργεί 'φωσφορισμό', είχε σπάσει, επιτρέποντας στις επικίνδυνες υπεριώδεις ακτινοβολίες να διαφύγουν.

Ιδιοκτήτες κατοικιών εξέφρασαν τις ανησυχίες τους για τον αντίκτυπο που θα μπορούσαν να έχουν οι λάμπες στα παιδιά.

"Αυτό είναι εξαιρετικά δυσάρεστο καθώς τα παιδιά εκτίθενται σε τόσο πολλά και διαφορετικά πράγματα σε όλο και μικρότερη ηλικία", είπε η Vicky Cobb.

Καθώς η κυβέρνηση των ΗΠΑ (και η ΕΕ) προωθούν με νομοθετικές ρυθμίσεις την απόσυρση των παλαιών λαμπτήρων πυρακτώσεως χάριν των αποτελεσματικότερων ενεργειακά λαμπτήρων, όπως οι συμπαγείς φθορισμού, οι CFL κατέχουν εξέχουσα θέση ανάμεσα στις επιλογές.

"Τώρα που έμαθα ότι υπάρχει κίνδυνος για την υγεία, πραγματικά δεν πιστεύω ότι είναι καθόλου δίκαιο να μην πωλούνται και οι άλλοι τύποι λαμπτήρων" λέει ο Cobb.

Η βιομηχανία των συμπυκνωμένων λαμπτήρων φθορισμού υποστηρίζει πως οι λαμπτήρες είναι ασφαλείς, παραδέχεται όμως ότι εκπέμπουν υπεριώδη ακτινοβολία. Η ένωση αυτών των εταιρειών (nema.org)  εξέδωσε ανακοίνωση όπου λέει πως " τα επίπεδα της υπεριώδους ακτινοβολίας είναι χαμηλά και σε ανεκτά επίπεδα", και πως οι λαμπτήρες είναι ασφαλείς υπό φυσιολογική χρήση.

Οι ερευνητές του Stony Brook πάντως συμβουλεύουν τους καταναλωτές να επιδεικνύουν προσοχή και να απέχουν πάντα τουλάχιστον 60 εκατοστά, όταν τις τοποθετούν πάνω σε ένα φωτιστικό.

Οι CFL περιέχουν επίσης μικρές ποσότητες ψευδαργύρου, τοξικό στοιχείο, που συνδέεται με νευρικές βλάβες, γενετικές ανωμαλίες και άλλους κινδύνους. Έτσι παρόλο την μεγαλύτερη αποδοτικότητά τους σε σχέση με τους λαμπτήρες πυρακτώσεως, ίσως να μην είναι τελικά και η καλύτερη λύση για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, κάνοντας τους λαμπτήρες LED μια μάλλον καλύτερη μακροπρόθεσμη επιλογή για τους καταναλωτές.




.miami.cbslocal.com
.livescience.com

2 Δεκεμβρίου 2012

Τα οφέλη των προβιωτικών

Τα προβιωτικά, που πιστεύεται ότι βοηθούν στην πέψη, έχουν αρχίσει να ερευνώνται πλέον και για την θεραπεία άλλων ασθενειών, όπως οι κολικοί, η χοληστερίνη ή το απλό κρυολόγημα.

Ένα από τα πλέον ταχέως διαδιδόμενα συμπληρώματα διατροφής, τα προβιωτικά είναι τώρα χαρακτηριστικά των ραφιών των φαρμακείων και των σούπερ-μάρκετ. Είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί -ή καλά βακτήρια- τα οποία όταν καταναλώνονται σε κάψουλες ή στο γιαούρτι λέγεται ότι αποδίδουν θεραπευτικό αποτέλεσμα. Για την ώρα πάντως υπάρχουν πολύ λίγα επιστημονικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητά τους  -πολλές έρευνες των προβιωτικών περιείχαν όχι και τόσο αυστηρές ερευνητικές προυποθέσεις.

Καθώς περισσότερα στοιχεία γίνονται γνωστά, κάποιοι ερευνητές πιστεύουν ότι τα προβιωτικά πρέπει να εξελιχθούν σε συνταγογραφούμενα φάρμακα, καθώς οι γιατροί εστιάζουν σε συγκεκριμένα βακτηριακά στελέχη για να στοχεύσουν στις συγκεκριμένες ανάγκες των ασθενών. Μέχρι στιγμής πάντως, πολλοί ειδικοί συμφωνούν στο ότι τα προβιωτικά έχουν παρανοηθεί.

Οι καταναλωτές φαίνεται να είναι έτοιμοι να δώσουν χρήματα, απλά και μόνο με την ελπίδα ότι ίσως [τα προβιωτικά] ενεργούν (δουλεύουν) λέει ο Michael Fischbach, βοηθός καθηγητής γενετικής και επιστημών υγείας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, στο Σαν Φρανσίσκο. "Αυτό που όλοι πρέπει να προσέξουμε είναι να μην τα θεωρήσουμε ως πανάκεια και να βεβαιώσουμε τους εαυτούς μας πως δεν θέτουμε τις προσδοκίες μας πάρα πολύ ψηλά".

Οι πωλήσεις προβιωτικών συμπληρωμάτων έφθασαν στα 770 εκατ.$ τον περασμένο χρόνο, περίπου 22% περισσότερο από τον προηγούμενο, σύμφωνα με την Euromonitor International, εταιρεία έρευνας αγοράς.

Οι καλύτερες κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι κάποια συγκεκριμένα προβιωτικά ενδέχεται να είναι ωφέλιμα σε συγκεκριμένα γαστρεντερολογικά προβλήματα, αλλεργίες και κολπικές μολύνσεις.
Αρκετοί γιατροί συνιστούν προβιωτικά όταν οι ασθενείς λαμβάνουν αντιβίωση. Τα προβιωτικά θεωρούνται ευρέως ως μία ασφαλής λύση, εκτός από τις περιπτώσεις ανθρώπων με πεσμένο ανοσοποιητικό, αν και οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι καλό είναι να συμβουλεύεται κανείς πρώτα τον γιατρό του.

Για άλλες αρρώστιες, εκατοντάδες προβιωτικών είναι υπό μελέτη, λένε οι ειδικοί. Σε άρθρο τον προηγούμενο μήνα στο British Journal of Nutrition, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Ιατρικής και Οδοντιατρικής του New Jersey στην Σχολή των Συναφών με την Υγεία Επαγγελμάτων ανακοίνωσαν ότι ένας συνδυασμός δύο προβιωτικών πιθανόν να μειώνει την βαρύτητα των συμπτωμάτων και τον χρόνο ανάρρωσης από το κοινό κρυολόγημα. Άλλες έρευνες έχουν δείξει παρόμοια αποτελέσματα, ειδικά στα παιδιά.

Ερευνητές αυτόν τον μήνα παρουσίασαν στοιχεία σε συνάντηση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης που δείχνουν ότι δύο ημερήσιες δόσεις προβιωτικού χαμήλωσαν την κακή χοληστερόλη κατά περίπου 12% και μείωσαν τους συνολικούς και τους κορεσμένους εστέρες χοληστερόλης οι οποίοι συμβάλλουν στην αρτηριοσκλήρυνση. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από την Micropharma Ltd, καναδική εταιρεία έρευνας και παραγωγής προβιωτικών.

Κάποιες έρευνες έτυχαν και ομοσπονδιακής υποστήριξης. Ο USCF εξερευνά πιθανά αποτελέσματα των προβιωτικών σε νήπια και πρώιμους δείκτες άσθματος, όπως επίσης και στον κολικό του νεφρού. Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Harvard διερευνούν τί μπορούν τα καλά βακτήρια να κάνουν για το ανοσοποιητικό σύστημα για να δουν αν η απόκριση στο εμβόλιο της γρίππης σε ηλικιωμένους μπορεί να βελτιωθεί.

Το σώμα μας περιέχει τρισεκατομμύρια βακτηρίων, και καλά και κακά. Τα περισσότερα ζουν στο έντερο αλλά μετακινούνται επίσης και σε άλλες περιοχές. Τα καλά βακτήρια βοηθούν στην πέψη, παράγουν βιταμίνες και προστατεύουν από μολύνσεις, ανάμεσα σε άλλα.

Η βακτηριακή κοινότητα, η εντερική χλωρίδα του σώματος, ξεκινάει με την γέννηση, λέει ο Esi Lamouse-Smith, καθηγητής ιατρικής στο Νοσοκομείο Παίδων Βοστώνης και την Ιατρική Σχολή του Harvard. Στην ηλικία των 3 ετών αυτά τα βακτήρια, που αρκετές φορές αναφέρονται ως το εντερικό μας "μικροβίωμα" (microbiome), είναι λιγότερο ή περισσότερο εγκατεστημένα (συγκεκριμένα) λέει.Το μικροβίωμα του κάθε ανθρώπου είναι διαφορετικό και δεν αλλάζει δραματικά με την ηλικία εκτός εάν το άτομο ασθενήσει, λάβει αντιβίωση ή κάνει πολύ μεγάλες αλλαγές στην δίαιτά του.

Το προβιωτικό, το οποίο προσθέτει καλά βακτήρια μόνο για την φορά που το λαμβάνουμε, φαίνεται να επηρεάζει τα υπόλοιπα βακτήρια που είναι ήδη παρόντα. Για παράδειγμα, μπορεί να δώσει το ερέθισμα σε άλλα βακτήρια ώστε να 'ενεργοποιήσουν' ή να 'απενεργοποιήσουν' συγκεκριμένα γονίδια. Αυτά τα γονίδια,με την σειρά τους, μπορεί να εμπλέκονται σε διάφορες λειτουργίες, όπως η ρύθμιση του ανοσοποιητικού ή ο μεταβολισμός των θρεπτικών στοιχείων.

"Πιστεύω με όλη μου την καρδιά", λέει η Maureen Fitzgerald, κάτοικος της Germantown του Wisconsin που αρθρογραφεί στο blog της για ζητήματα ανατροφής των παιδιών.


Ως πρώην δασκάλα, η κα Fitzgerald ήταν αρκετές φορές εκτεθειμένη σε διάφορα μικρόβια και λέει ότι έψαχνε κάτι για να τονώσει το ανοσοποιητικό της σύστημα. Όταν ξεκίνησε να παίρνει προβιωτικά λέει δεν έπιανε πια "ό,τι κυκλοφορούσε από κρυώματα και μικρόβια γύρω της". Πριν περίπου 5 χρόνια, ο τότε 3-χρονος γιος της κας Fitzgerald ξεκίνησε να παίρνει ένα παιδικό προβιωτικό το οποίο έλυσε τα προβλήματα δυσπεψίας που είχε. Μετά απ' αυτό, η κα Fitzgerald λέει ότι κόλλησε με τα συμπληρώματα. Έγραψε με ενθουσιασμό στο blog της για τα προβιωτικά και λαμβάνει από τότε δωρεάν δείγματα, τα οποία και αξιολογεί.

Υπάρχουν αρκετά διαφορετικά στελέχη προβιωτικών βακτηρίων και το κάθε ένα μπορεί να έχει διαφορετικό αντίκτυπο (να επηρεάζει διαφορετικά) τον οργανισμό μας. Η δοσολογία --ή ο αριθμός των μονάδων που θα αποτελέσουν την βακτηριακή αποικία-- σε ένα προβιωτικό είναι επίσης σημαντική. Οι λακτοβάκιλλοι και τα βιφιδοβακτήρια (bifidobacteria) είναι οι δύο πιο μελετημένοι μέχρι τώρα τύποι προβιωτικών. Ο Lactobacillus rhamnosus, ευρέως γνωστός ως LGG, μπορεί να αντιμετωπίσει την διάρροια (προερχόμενη από ιό ή από λήψη αντιβίωσης) και συγκεκριμένες αλλεργίες, όπως το παιδικό έκζεμα. Ένα από τα στελέχη του Lactobacillus reuteri φαίνεται να βοηθάει στον κολικό. Το Bifidobacterium animalis, ευρισκόμενο σε κάποιες μάρκες γιαουρτιού λέγεται ότι βελτιώνει την πέψη.

Ειδικοί λένε ότι το να παίρνεις ένα προβιωτικό συμπλήρωμα με διαφορετικά στελέχη βακτηρίων δεν είναι απαραίτητα καλύτερο. Το κλειδί είναι να εξασφαλίσουμε ότι το κάθε στέλεχος σε ένα προιόν είναι ενεργό και να έχει αποδειχθεί κλινικά ότι λειτουργεί σε κάποια συγκεκριμένη δοσολογία. Πειράματα που έγιναν από το ConsumerLab.com έχουν δείξει ότι ο αριθμός των ζώντων μικροοργανισμών στα προβιωτικά δεν αντιστοιχεί πάντοτε σε αυτό που γράφει η ετικέττα. Από τα 12 προιόντα που δοκιμάστηκαν αυτή την χρονιά, τα δύο περιείχαν τελικώς λιγότερους μικροοργανισμούς από ότι αναγραφόταν.

Τα προβιωτικά δεν είναι απαραίτητο να έχουν αποσπάσει έγκριση από την FDA προτού βγουν στην αγορά. "Μέχρι στιγμής θεωρούνται διαιτητικό προιόν ή συμπλήρωμα διατροφής,όχι φάρμακα", λέει ο Gerard Mullin, συνεργάτης καθηγήτης στην Ιατρ.Σχολή του Johns Hopkins και συγγραφέας του "The Inside Tract" (To Εσωτερικό Σύστημα).


Δεν υπάρχει καμμία ακόμα εγκεκριμένη από την FDA αξίωση για θεραπευτική χρήση για τα προβιωτικά, λέει η Diane Hoffmann,καθηγήτρια Νομικής στην Νομική Σχολή Carey του Πανεπιστημίου του Maryland, η οποία επιβλέπει μία μελέτη για την σε ομοσπονδιακό επίπεδο ρύθμιση των προβιωτικών. Οι εταιρείες μπορούν όμως να κάνουν πιο διασταλτικές ερμηνείες, λεγόμενες απαιτήσεις "δομικής λειτουργίας". Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να λες ότι ένα προιόν μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων από το να λες ότι υποστηρίζει μια υγιή καρδιά.Επειδή η διαφορά δεν είναι διακριτή σε πολλούς καταναλωτές, δεν υπάρχει μεγάλο κίνητρο για την σχετική βιομηχανία ώστε να επιδιώξει περισσότερο κοστοβόρες αξιώσεις έγκρισης θεραπευτικής χρήσεως.

"Οι καταναλωτές απλά πρέπει να ξέρουν ότι οι αξιώσεις δεν είναι απαραίτητα προεγκεκριμένες και πιθανόν να μην είναι επαρκώς τεκμηριωμένες" λέει η κα Hoffmann.

Βραχυπρόθεσμα οι ειδικοί προτείνουν να παραμείνουμε στα στελέχη προβιωτικών που έχουν αρκετή επιστημονική εργασία από πίσω τους,όπως τον Λακτοβάκιλλο GG (LGG) και σε μάρκες που έχουν δείξει ότι είναι ασφαλείς και αξιόπιστες στις ετικέττες τους.

Ο Dr.Mullin του Johns Hopkins λέει ότι το μέλλον μπορεί να βρίσκεται στην παρασκευή συγκεκριμένων προβιωτικών για τον κόσμο βασισμένων πάνω στις ατομικές ανάγκες και τα "μικροβιώματα" του καθενός μας.

Probiotics Benefits May Be More Than Gut Feeling,Sumathi Reddy
WSJ 11/26/2012




Και για να προσθέσω εδώ και την δική μου προσωπική γνώμη, από την εμπειρία μου με τα προβιωτικά μπορώ να πω ότι βοηθούν στην ισχυροποίηση του ανοσοποιητικού (πρόληψη κρυολογημάτων,ταχύτερος χρόνος ανάνηψης), στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου και συνακόλουθα στην γενικότερη ευεξία του οργανισμού.


Η έρευνα φυσικά συνεχίζεται, απλά ας ελπίσουμε να παραμείνει ελεύθερη και αρρύθμιστη καθώς ας μη ξεχνάμε πως σε ένα πραγματικά ελεύθερο (καπιταλιστικό) σύστημα οικονομίας ο απόλυτος κυρίαρχος (οφείλει να) είναι τελικά το άτομο-καταναλωτής, ο καθένας μας, και όχι διάφοροι γραφειοκράτες στις Βρυξέλλες. Άλλωστε όπως και άνθρωποι πιο ειδικοί μπορούν να βεβαιώσουν οι διατροφικές και γενικότερες ανάγκες του κάθε οργανισμού ποικίλλουν και είναι καλύτερο να αφήσουμε να υπάρχει κάτι και να το χρησιμοποιούμε συνετά παρά να το απαγορεύσουμε τελείως δήθεν για καλό.

Ας ελπίσουμε οι ταλιμπάν της οικολογίας και της ρυθμίσεων των πάντων από το κράτος -Μεγάλο Αδελφό και τους χιλιάδες οργανισμούς του να βρίσκουν σαν απάντηση τις φωνές της λογικής και της πραγματικής προόδου.Για την ιστορία εδώ και η αντίθετη άποψη από την αριστερή αγγλική εφημερίδα Guardian :http://www.guardian.co.uk/theguardian/2009/jul/25/probiotic-health-benefits





AUDIATUR ET ALTERA PARS