2 Ιανουαρίου 2014

'Ο Χριστός ήταν μετανάστης'

Χριστιανική Αγάπη και Μετανάστευση



'Ο Χριστός ήταν μετανάστης'. Ένα επιχείρημα που ακούγεται πολλές φορές από όσους θέλουν να υποστηρίξουν μια πολιτική ελεύθερης (χωρίς περιορισμούς) μετανάστευσης. Ας δούμε όμως την ιστορία: ο Χριστός θα μπορούσαμε να πούμε ήταν πολιτικός πρόσφυγας και όχι οικονομικός μετανάστης για την ακρίβεια. Ήθελε άσυλο, επειδή κινδύνευε η ζωή του, για συγκεκριμένο λόγο (Μθ 2:13). Αυτό βέβαια το χρησιμοποιεί ως επιχείρημα και η σύγχρονη δουλεμπορική βιομηχανία (πολλά λεφτά) όταν λέει στους επίδοξους μετανάστες, που με κίνδυνο της ζωής τους και αφού τους έδωσαν ένα μεγάλο αντίτιμο (τουλάχιστον 3 χιλιάρικα), πετάξτε τα χαρτιά σας κλπ ώστε να εμφανιστούν όλοι ως πολιτικοί πρόσφυγες ή ως προερχόμενοι από εμπόλεμες ζώνες.

Όλοι θέλουν να έρθουν στην Ευρώπη ή την Αμερική πχ ή ακόμα και στο Ισραήλ (http://www.jpost.com/National-News/Asylum-seekers-protest-in-Tel-Aviv-against-government-policy-336408), θα κερδίσει κανείς όμως κάτι μ' αυτό; Βασικά οι άνθρωποι είναι πολύ λογικό να θέλουν να πάνε κάπου όπου ξέρουν ή ελπίζουν ότι θα έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής ή απλά περισσότερες ευκαιρίες για επιβίωση και αξιοπρεπή ζωή. Γιατί όμως είναι αυτές οι χώρες όπως είναι; Μήπως θα έπρεπε να το σκεφτούμε αυτό και να το ζητήσουν και αυτοί από τις ίδιες τις χώρες τους; Αν κατακλύσουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι τις χώρες-στόχους θα εξακολουθήσουν οι τελευταίες να είναι αυτό για το οποίο ελπίζουν να πάνε από την αρχή;! Θα λύνονταν άραγε όλα τα προβλήματα του κόσμου με την ανεξέλεγκτη μετανάστευση;

Κύριος έθετο τας οροθεσίας των εθνών (Πρξ 17:26): ή εκείνο είναι συμβολικό; Ο Λόγος του Θεού όμως δεν είναι σούπερ-μάρκετ για να διαλέγουμε μόνο ό,τι μας βολεύει στη σούπα που έχουμε εκ των προτέρων αποφασίσει να φτιάξουμε. Ένα έθνος αποτελεί μία κοινότητα ανθρώπων οι οποίοι είτε λόγω κοινής καταγωγής είτε απλά και μόνο λόγω συμφωνίας αποφάσισαν να συγκροτήσουν μια πολιτική κοινότητα (δες και intentional communities). Αυτή η κοινότητα φτιάχτηκε πρωτίστως με σκοπό να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μελών της και έχει κανόνες που αποβλέπουν σε αυτόν τον σκοπό. Aπολύτως λογικό, ίσως όχι τέλειο χριστιανικά αλλά σίγουρα ανθρώπινο. Και σίγουρα αυτό δεν μπορεί να διορθωθεί αναγκάζοντας τα μέλη της να γίνουν εκούσια περισσότερο 'φιλάνθρωποι' απ όσο ενδεχομένως θα ήθελαν. Και πάλι με αμφίβολα αποτελέσματα. Ούτε μπορούν κάποια μέλη της να υπερθεματίζουν σε αισθήματα αγάπης και συμπονετικότητας υποχρεώνοντας τους άλλους να δείξουν τα ανάλογα. Για να μη σημειωθεί ότι πολλές φορές αυτοί ακριβώς που προωθούν τέτοια αιτήματα το κάνουν αρκετά άκοπα για τους ιδίους και χωρίς να αναλαμβάνουν μεγάλο από το βάρος των συνεπειών της απόφασής τους (χοντρικά να το πούμε αυτοί που υπάρχει ενδεχόμενο να πληγούν περισσότερο από τις συνέπειες της ανεξέλεγκτης μεταναστευτικής εισροής είναι αυτοί που έχουν την μικρότερη δυνατότητα πρόσβασης στα κέντρα αποφάσεων και επιρροής στο κράτος, οι πιο αδύναμοι. Πέφτουν 'θύματα' μετά ακραίων πολιτικών τύπου ΧΑ, that's politics anyway.. Αν οι άνθρωποι δεν μπορούν να νοιώσουν ασφαλείς μόνοι τους ή έστω με την βοήθεια του κράτους (αυτός είναι ο κύριος σκοπός της υπάρξεώς του άλλωστε) θα αναζητήσουν αλλού 'προστάτες', οι οποίοι συνήθως όχι με το αζημίωτο (πολιτικά, οικονομικά ή άλλα οφέλη) θα αναλάβουν να κάνουν αυτήν την δουλειά. Αυτό κάνει η Μαφία, αυτό κάνουν τέτοιου είδους κόμματα).

Τώρα και πάλι εάν το πάμε σε θέμα φιλανθρωπίας και χριστιανικής αγάπης 

1. δεν μπορεί η Ελλάδα να γίνει η λύση για τα προβλήματα όλου του κόσμου, και πρακτικά να το δεις
2. αν αυτοί έχουν πρόβλημα στις χώρες τους (οικονομικό, πολιτικό, ενόπλων συγκρούσεων κλπ) με το να αποκτήσουμε κι εμείς τα παρόμοια δεν πρόκειται να κερδίσει κανείς
3. αδικούνται και οι νόμιμοι μετανάστες έτσι (double standards), όχι μόνον οι γηγενείς Έλληνες!
4. Είναι λογικό όταν υπάρχουν σε μια χώρα τόσοι πολλοί νέοι άνδρες χωρίς οικογένειες, χωρίς γυναίκες κλπ και με γενικότερη απογοήτευση και αίσθηση ότι αυτοί δεν έχουν ό,τι οι εντόπιοι απολαμβάνουν (οικογενειακή θαλπωρή, κοινωνική αποδοχή, αγάπη, αίσθηση αυτοπραγμάτωσης) να υπάρχει η ροπή προς το έγκλημα (κλοπές βιασμούς κλπ) δεν είναι θέμα ρατσισμού, είναι κοινή λογική, δεν είναι ότι 'αυτοί είναι κακοί' ή 'ότι το έχουν στα γονίδιά τους', ο άνθρωπος ξέρουμε έχει ούτως ή άλλως την ροπή προς το κακό, όποια πληθυσμιακή συγκέντρωση και να βάλεις με τα ίδια δημογραφικά χαρακτηριστικά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σου βγάλει παρόμοιες συμπεριφορές
5. σε όλα αυτά ας προσθέσουμε τον παράγοντα Ισλάμ που θα ήταν αφελές να μην τον υπολογίζουμε στην όλη εξίσωση
6. Φρόνιμοι ως οι όφεις λέει ο Κύριος: ας μην είμαστε αφελείς, αγάπη δεν σημαίνει 'σφάξε με αγά μου ν' αγιάσω'.. Και πάλι εάν υποτεθεί ότι κάποιος έχει αυτήν την πρόθεση δεν δικαιούται να θέτει σε κίνδυνο την ζωή και την ευημερία των άλλων χωρίς να έχει την συγκατάθεσή τους.

Εάν κάποιος έχει την καλή διάθεση να βοηθήσει μπορεί να το κάνει αφ' εαυτού του, και μαζί με όσους άλλους θα ήθελαν, η φιλανθρωπία είναι προσωπική υπόθεση, δεν σου δίνεται από κανέναν το δικαίωμα να αναγκάζεις και όλους τους άλλους να γίνουν ακούσια 'φιλάνθρωποι'. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου